7 SEO tips för tandläkare

Våra 7 SEO tips för tandläkare hjälper inte bara er praktik att ranka i Googles local pack. Det gör att er praktik kan ranka överst vid lokala sökningar i Google.

Läs igenom hela inlägget och relaterade inlägg för att få den kunskap som krävs. Applicera sedan kunskapen på väg mot att ranka överst i Googles sökmotor.

Visa den här bilden på er hemsida!

1. Prioritera och optimera GMB

GMB står för ”Google My Business”och är vårt första lokala SEO tips för tandläkare. Det är verktyget du använder för att få din företagsinformation på Google. Vi lär dig ranka överst i Google.

Tänk på det som en enda butik där du kan:

  • Göra anspråk på en befintlig registrering av ditt företag. En patient kan ha registrerat er praktik för att lämna en recension.
  • Skapa en ny registrering för ditt företag. Du kan skapa flera lokala registreringar om du har praktiker på flera platser.
  • På GMB kan du även hantera recensioner, frågor och svar.
  • Lägg till namn, adress, telefonnummer och webbplats (NAT + W).
  • Lägga till er praktiks alla olika tjänster. Använd så mycket text som möjligt inklusive era nyckelord.
  • Skapa en enkel mikro hemsida med alla de vanligaste nyckelorden inbäddade.
  • Publicera Google Inlägg som stärker kraften som GMB ger för att er hemsida ska ranka högre.
  • Du kan även lägga till öppettider, foton och videor.

Vårt första SEO tips för tandläkare är att ni gör anspråk på er GMB

Att göra anspråk på var och en av dina praktikers GMB profiler står överst på dagordningen.

Var noggrann att all grundläggande företagsinformation (NAT + W, företagsbeskrivning, kartor etc.) är rätt. Det är bara början.

Sluta inte med grunderna! Google gör det nu möjligt för företag att inkludera menyer och definiera serviceområden. Du kan även skapa olika typer av inlägg och mer i varje GMB instrumentbräda.

GMB mikro blogginlägg ett hett SEO tips för tandläkare

Med “inlägg” hänvisar vi till “Google Inlägg.” Dessa är i huvudsak mikro blogginlägg som du kan lägga till tillsammans med din företags hemsida.med din företagsinformation.

Kampanjer, erbjudanden, kuponger och företagsuppdateringar är några exempel. Praktikertjänst har lagt till en länk till varje praktiks boknings applikationer i GMB. 

Enligt Moz är mängden Google Inlägg faktiskt en lokal SEO ranking faktor. Nummer 21, för att vara exakt.

De är ett bra sätt att få innehåll på första sidan av SERP för frågor som innehåller ditt företags namn.

Använd din praktiks vanligaste nyckelord i dina Google Inlägg.

Sammanfattning av vårt första SEO tips för tandläkare

Optimera din GMB sida med aktuell information. Men också användbart innehåll för att bibehålla sökarnas uppmärksamhet. Marknadsföring för tandläkare startar med GMB.

Publicera regelbundet korta mikro blogginlägg med bild i Google My Business tandläkare. Bilden och inlägget visas i GMB så sökare kan klicka och läsa vidare.

Lägg regelbundet till GEO taggade bilder tagna med praktikens mobil inne på praktiken. Använd alltid mobila bilder som innehåller platsinformation.

GEO taggande är även ett bra SEO tips för tandläkare som lägger till bilder på praktikens hemsida.

2. Uppdatering av NAT (+ W) citeringar

NAT (+ W) står för namn, adress och telefonnummer plus webbplats.
Lokala kunder behöver den här informationen för att lära sig mer om er praktik.

Det kan vara för att få vägbeskrivningar via Google Maps optimering för tandläkare. Eller bara klicka för att ringa via en mobil enhet.

Varje gång en annan webbplats eller sökmotor registrerar din NAT (+ W) information. Då tjänar ditt företag en citering. Generellt sett är olika registreringar bättre och sämre citeringar.

Därför bör du skapa citeringar för din praktik i så många relevanta sökmotorer som möjligt. I inlägget citeringar för tandläkare. Där listar vi de 17 viktigaste citeringarna för svenska hemsidor.

Det skadar inte att ha uppemot 100 olika citeringar. Så länge informationen är exakt likadan överallt kan du inte få för många citeringar.

Gör en Google sökning på ”add url”. Där hittar du oändligt många sökmotorer som du kan registrera din praktiks NAT + W på i oändliga citeringar.

Det går rätt snabbt när du väl kommer igång.

Citeringar kan också komma från branschorganisationer eller lokala nyhetskällor.

Ett bra SEO tips för tandläkare är regelbunden kontroll av viktiga citeringar

Felaktiga eller inkonsekventa citeringar av ditt företag. De kan skickas för att registreras som citeringar och kan skada din praktiks ranking. Det finns ingen bestraffning för negativ SEO. Men den kan stå i vägen för positiva signaler till Google.

Det är av högsta vikt att alla citeringar innehåller exakt samma information. Minsta lilla felaktighet bryter dessa signaler som du vill att Google ska notera.

Det kan ta lite tid men när du har en mängd korrekta citeringar. Då påverkar citeringar er praktiks ranking i Googles sökmotor.

Alla era sidor och blogginlägg för tandläkare rankar högre tack vare korrekta och många citeringar. Google ger olika värde för olika citeringar. Därför listade vi de 17 viktigaste citeringarna i inlägget som vi länkade till här.

Sätt igång och skapa minst de 17 citeringarna som är viktigast.

Google Maps använder information från företags citeringar

Google Maps optimering för tandläkare är baserat på strukturerad data från registrerade citeringar. De använder olika företags webbplatser och letar efter konsekvent information. Fakta relaterade till olika lokala företag.

Det är därför Google värderar NAT (namn, adress och telefonnummer) konsistens från dessa källor. Läs gärna inlägget lokal sökords optimering för tandläkare för mer lokal SEO.

Google bryr sig också om kvaliteten på olika citeringar. Till exempel domänauktoriteten för webbplatsen som står för citeringen. Detta innebär att till exempel en felaktighet på Yelp.

Den skulle göra mer skada än felaktigheter i en lokal blogg med låg domänauktoritet. Kom ihåg att annan information såsom öppettider också påverkar signalerna till Google.

När det gäller citeringar. Fyll alltid i så mycket information om er praktik som är möjlig. Fortsätt gärna att då och då lägga till fler citeringar.

Slutligen ett viktigt SEO tips för tandläkare angående citeringar

Håll din NAT (+ W), öppettider och annan företagsinformation uppdaterad på alla citeringar. Se till att all information överensstämmer med GMB och på andra citeringar. 

3. Be om och svara på recensioner från dina patienter dagligen

Upp till 97% av nya patienter läser recensioner innan de väljer att lista sig hos en specifik praktik.

Din verksamhet ansvarar för att samla recensioner dagligen från era patienter. Det är ert starkaste sociala bevis att era patienter är de mest nöjda patienterna på den här planeten.

Där visas informationen online från praktikens mest nöjda patienter. Ingenting ur marknadsföringsperspektiv är viktigare än er praktiks recensioner.

Kvantitet och mångfald av recensioner är snart de viktigaste ranking signalerna i Googles sökmotor. Google recensioner ökar rankingen från 12% till och över 20% beroende på antalet 5-stjärniga recensioner.

För att ranka i Googles 3-pack behöver er praktik en mångfald av positiva recensioner. Beroende på hur många recensioner er praktik har fått. Recensioner kan vara den viktigaste ranking faktorn för praktikers webbplatser.

Det viktigaste SEO tips för tandläkare är att börja samla recensioner dagligen

Enkelt uttryckt. Du kan ranka överst med recensioner i Googles local pack. Nummer 1 i Googles 3-pack. Den viktigaste marknadsföring för tandläkare är att dagligen be om recensioner från praktikens patienter.

Det finns flera anledningar att be om recensioner dagligen:

  • Telefonsamtalen från nya patienter ökar i takt med mängden recensioner.
  • Tids bokningen och listningen av patienter på er hemsida ökar i samma takt.
  • En recension anses gammal när den är äldre än 3 månader.
  • Det är en praktiks viktigaste ranking faktor för webbplatsen.
  • Inte bara Google recensioner sänder positiva signaler. Recensioner överallt på internet skickar de viktiga positiva signalerna till Google.
  • Mer än 8 av 10 som väljer en ny tandläkare läser först praktikens recensioner.

Vi har publicerat flertalet inlägg om hur praktiker kan öka antalet recensioner från sina patienter.

5 blogginlägg från Min Sociala Praktik som ni bör läsa om hur en praktik aktivt kan få fler recensioner:

Besvara alltid positiva recensioner

Varje recension är också en chans att fortsätta din konversation med patienten. Här kan blivande patienter läsa både recensioner och era väl genomtänkta svar.

Det finns inget bättre SEO för tandläkare än detta. Bädda in praktikens viktigaste nyckelord när ni besvarar recensioner. Besvarande med nyckelord inbäddade påverkar praktikens ranking dramatiskt positivt.

Använd varje recension som ett gyllene tillfälle att lyfta positiva recensioner ytterligare genom att bekräfta er genialitet.

Hantera och besvara negativa recensioner på ett taktfullt sätt

Du kan även demonstrera förstklassig service med taktfulla svar på negativa recensioner. Uppvisning av förståelse och omtanke kommer man långt med.

Dessutom hjälper det att få några negativa recensioner. Det är en utmärkt möjlighet för praktiker att visa hur ni behandlar missnöjda patienter.

När du hanterar negativa recensioner från missnöjda patienter på rätt sätt. Då kan du när problemet är löst be patienten att ändra sin negativa recension till en positiv.

Dessutom skadar det inte att ha ett fåtal negativa recensioner. Om du bara har 5-stjärniga recensioner litar blivande patienter inte lika mycket på era recensioner.

Nyckelord i recensioner och era svar är positiva ranking signaler till Google

Som sagt är nyckelord för era tjänster i recensioner och svaren kanske de viktigaste ranking signalerna. Det är så enkelt att dra nytta av det genom att svara på kundernas recensioner.

Besvara recensioner med dina viktigaste nyckelord inbäddade.

Se bara till att varje besvarande som innehåller nyckelord känns organisk. Och vad du än gör – överdriv inte när du besvarar recensioner. Google kan tolka detta som skräppost.

Även om överdrifter inte påverkar er ranking negativt. Du kan däremot missa detta unika tillfälle som sänder era viktigaste positiva ranking signaler till Google.

Sammanfattning av vikten att samla recensioner dagligen

Recensioner online förbättrar ditt företags synlighet vid lokal sökning. Genom att besvara varje recension visar du att er praktik bryr sig om era patienter.

Samtidigt kommer ni kraftigt förbättra sökords rankingen med väl genomtänkta besvarande. Samla nya recensioner dagligen som du kan besvara med nyckelorden du vill att din praktik rankar överst för i Googles sökmotor.

4. Fokusera hela tiden på pågående optimering av er hemsidas SEO

Skilj på engångsarbete och pågående arbete. Fortsätt inte arbeta med det förstnämnda för att då skjuta upp det senare.

Ert engångsarbete med lokal SEO består huvudsakligen av detta:

  • Skapa och / eller korrigera din sökmotor registrering eller som man också säger citeringar
  •  Grundläggande webbplats optimering som att skapa en fördjupad sida för varje specifik tjänst du erbjuder. Lägg till massor av information om samtliga av dina tjänster på er webbplats.

Det mesta av ditt pågående arbete bör fokuseras på följande:

  • Be varje patient som besöker er praktik att lämna en recension. Gör det enkelt för patienten med en länk ”Lämna en recension” i huvudmenyn på er webbplats. Du hittar länken under recensioner i GMB. Den öppnar upp ett fönster när patienten klickar för att lämna en Google recension.
  • En av er webbplats viktigaste ranking signaler är länkar från andra webbplatser till er. Lär er förtjäna länkar från lokala och relevanta webbplatser.

Allt detta är inte bara bra råd värda en närmare titt. De är de bästa SEO tips för tandläkare som vi kan ge.

Vi rekommenderar att du börjar med webbplats optimering. En hemsida byggd enligt konstens alla regler är det fundament ni arbetar utifrån.

SEO tips för tandläkare som sköter sin egen webbplats optimering

Klickfrekvensen från sökresultaten är en av de 10 bästa lokala SEO tips för tandläkare. För att få fler klick via organisk sökning måste du ranka högre för fler sökord.

Börja med att skapa statiska landningssidor som riktar sig till specifika sökord för varje tjänst. De som är viktiga för din praktik.

Om du tror att det bara handlar om att ranka överst för följande sökningar:

  • Tandläkare stad
  • Tandläkare nära mig

Då har du helt fel. Även om dessa är de vanligaste sökningarna som görs för tandläkare och praktiker. De står bara för en liten bråkdel av alla de lokala sökningar som blivande patienter använder.

70% av alla sökningar som görs världen över varje dag har aldrig gjorts förut. Vi människor tänker så otroligt olika.

För att öka klickfrekvensen behöver er hemsida ranka så högt som möjligt för varje kombination av nyckelord. Och det ska er praktiks hemsida helst göra för alla de vanligaste sökorden inom dentalbranschen.

Inkludera alla de vanligaste sökorden i GMB

När du registrerar er praktik i GMB. Eller optimerar registreringen vilket bör vara pågående. Det är ett ypperligt tillfälle att få med alla de vanligaste sökorden.

Se till att du får med alla de vanligaste sökorden i er GMB registrering.

Här följer några av de bästa platserna att använda praktikens vanligaste nyckelord i GMB:

  • När du beskriver alla tjänster er praktik erbjuder.
  • När du skapar din mikro hemsida
  • När du publicerar mikro blogginlägg
  • Företagsbeskrivningen
  • Svaren på era recensioner
  • Överallt där du kan lägga till material bäddar du in sökords kombinationerna

För kontinuerlig optimerings insats på GMB råder samma råd som för er webbplats. Lägg till alla era tjänster, blogga regelbundet och utveckla annat innehåll på GMB mikro hemsida som innehåller alla dina vanligaste nyckelord.

Utan att Google anser att du överanvänder nyckelord.

Lägg ner mycket tid på din GMB mikro webbplats. Använd omfattande text så att den rymmer alla de vanligaste sökorden. Den behöver mycket textmaterial för att organiskt innehålla alla era vanligaste nyckelord.

Använd alla tjänster för tandläkare för att få plats med alla nyckelord. Uppdatera den kontinuerligt efter behov.

Vårt bästa SEO tips för tandläkare är en blogg på praktikers hemsida

När vi skapar nya hemsidor för tandläkare innehåller de alltid den absolut viktigaste sidan. En blogg som innehåller alla era blogginlägg som var och en rankar för en kombination av sökord.

Precis som varje sida rankar för specifika sökord gör varje blogginlägg för tandläkare också det. Vi erbjuder en komplett lösning för tandläkare som innehåller en lång rad olika tjänster.

Vår webbdesign för tandläkare innehåller alltid en blogg där alla era inlägg huserar.

En praktiks hemsida behöver en blogg för att hemsidans bredd av sökord ska kunna ökas. Varje nytt inlägg på bloggen rankar för en ny kombination av nyckelord.

Detta ökar bredden av sökord som er praktik rankas för och förbättrar sökbarheten. Desto fler platser er praktik rankar högt för i Google ökar er klickfrekvens.

Bloggen behöver inte bara handla om tandvård

Blogginlägg för tandläkare behöver inte enbart handla om tandvård. Eftersom en praktik vill ranka för lokala sökord som visas vid lokala sökningar.

Olika lokala händelser kan publiceras på er blogg. Det är även ett utmärkt sätt att förstärka er lokala SEO. Publicera lokala inlägg som innehåller er stad i titeln och i innehållet.

Publicera blogginlägg om lokala händelser. Eftersom flera nyckelords kombinationer då innehåller och rankar er praktik starkare för stad. Se till att era inlägg innehåller en kombination av sökord inklusive er stads namn.

Inlägg om olika lokala händelser kan innehålla nyckelord som kombineras med stad. Dessa inlägg kommer öka rankingen för andra Google sökningar som kombineras med er stad.

På det här sättet rankar er praktik lättare överst för tandläkare + stad. Lokal SEO innefattar sökords optimering för tandläkare med en lokal prägel.

Dessa lokala inlägg är dessutom ett utmärkt sätt att förtjäna länkar till er hemsida. Här nedan kan du läsa om länkar till er hemsida. Den viktigaste ranking faktorn av alla.

Förtjäna länkar till er hemsida från andra webbplatser

Som ni kanske inte vet är länksignaler den främsta faktorn för lokal SEO. Till exempel bakåtlänkar från andra hemsidor. Kvaliteten på källan till dessa inkommande länkar är av yttersta vikt.

Även om nästan alla länkar är bra så beror signalen från en länk på dess domänauktoritet. Om ni får en länk från Svenska Dagbladet så är den nästan bättre än länkar från alla butikers hemsidor tillsammans.

Eftersom Svenska Dagbladet inte kommer länka till er hemsida. Då kan istället blogginlägg om lokala händelser publiceras för att få lokala länkar från relaterade hemsidor.

SEO tips för tandläkare som vill få lokala länkar

Skriver ni på er blogg om en lokal händelse på er praktiks blogg. Då kan ni sedan kontakta arrangören av händelsen och be dem länka till det inlägget från sin hemsida. Eller från deras sociala medier.

Lokala länkar är av stor betydelse för lokal SEO på er webbplats. Med varje nytt inlägg på er blogg ökar er domänauktoritet lite. Därmed påverkas alla platser positivt där ni rankar för olika sökord i Google.

Genom att publicera relevanta inlägg som är av lokalt intresse. Då kan ni med varje sådant inlägg förtjäna en eller flera länkar från lokala webbplatser.

Citeringar ger ofta svagare länksignaler men varierar och tillsammans är de en viktig faktor. Därför är det på sin plats att registrera praktiken för så många citeringar som möjligt.

Registrera er praktik på alla olika sociala medier för tandläkare som ni kommer på. Även om alla inte används kanske de kommer användas framåt i tiden.

Här kan er praktiks webbplats förtjäna länkar

Det finns en mängd olika sätt att förtjäna länkar till sin hemsida:

  • Sociala medier.
  • Recensioner från olika företag.
  • Press. Till exempel kan lokala nyheter länka till er hemsida om ni annonserar lokalt i deras tidning.
  • Bloggare som hänvisar till ditt innehåll där du anses vara en auktoritet inom området.
  • Alla sorts bloggar som nämns i er blogg länkar gärna till material om deras blogg om ni ber om det.
  • Be alla era leverantörer att länka till er hemsida. Be dom ranka text som innehåller namnet på er praktik, tandläkare och staden där ni är verksam. Exempel: ”Min Sociala Praktik är tandläkare i Laholm”. Försök få så många som möjligt att länka till roten ”https://minsocialapraktik.se”.
  • Lokala affärer har hemsidor där de gärna länkar till material på er blogg där de omnämns.
  • Be andra praktiker där ni känner tandläkaren att länka till er hemsida.
  • Lägg till information från andra hemsidor med hänvisning till sida med ursprungsmaterialet. Låt hemsidan veta att de omnämns och be om en länk.

Vi är kreativa när vi bygger länkar till våra kunders hemsidor

Är du kreativ så finns det hur många sätt som helst att förtjäna länkar till er hemsida. Hemligheten är att man måste skapa innehåll som förtjänas en länk.

När ni ber om en länk är detta vårt SEO tips för tandläkare. Be att länken består av er praktiks namn och staden där ni bedriver praktiken.

Försök med varje blogginlägg hitta nya möjligheter att bygga länkar. När flera olika hemsidor länkar till er hemsida. Det är det viktigaste beviset att materialet som andra hemsidor länkar till är av intresse.

Länkar till er hemsida från andra webbplatser är den viktigaste ranking faktorn som visar Google att er hemsida har publicerat innehåll andra hemsidor finner värde att länka till från sin hemsida.

Länkar till en praktiks hemsida är den viktigaste ranking faktorn. Recensioner är den näst viktigaste. Vi kan på flera olika sätt hjälpa er i den här processen.

Sammanfattningen för detta SEO tips för tandläkare

Som en del av din pågående lokala SEO strategi. Skapa material som riktar sig till lokala nyckelord med stadens namn där ni är verksam.

Försök att förtjäna bakåtlänkar via flera olika kanaler online. Glöm inte sociala medier där det ofta är enklare att få länkar till er hemsida.

Er stad är full av hemsidor som kan nämnas på er blogg och därför få en förtjänad länk från en specifik webbplats. Om du gör en sökning med enbart stadens namn.

Då ser ni vilka lokal webbplatser som har högst domänauktoritet. Försök få så många länkar som möjligt från de som är högst rankade på sökningen på er stad.

5. Var proaktiv med frågor & svar om din verksamhet

Oavsett om du vet det eller inte så har nog din företagsinformation på ett fråga och svar avsnitt på Google. Om du inte är uppmärksam på det kan saker gå söderut.

För många företag är Googles frågor och svar en av de största riskerna för er praktik på internet.

Varför? Huvudsakligen för att vem som helst kan besvara de frågor som ställs på internet. Det här kan skapa en potentiell situation. Felaktig information kan hindra patienter från att besöka er praktik.

Skapa en egen ”Frågor & Svar” sida på din webbplats

Om du mot förmodan ännu inte har fått några offentliga frågor och svar. Då kan du börja med att publicera en egen sida på din hemsida som heter ”Frågor & Svar”.

Den här sidan kan visa sig vara väldigt givande för dina besökare. Lägg ner tid på att svara på fler och fler av de vanligaste frågorna.

Om du kontinuerligt uppdaterar sidan med de frågor som din praktik får oftast. Denna sidan sida kan ge de svar som besökaren vill ha svar på innan de listar sig på er praktik.

Med rätt frågor och svar kan sidan röja undan de frågor som hindrar dem från att lista sig på er praktik online. Avsluta sidan med en länk till er tids bokning och en länk till sidan där blivande patienter listar sig på er praktik online.

GMB har en frågor och svar sektion som gör praktiker sårbara

Du kan hamna i en situation där du kan behöva kontakta GMB supporten.  Vem som helst kan ställa en fråga om er praktik i GMB fönstret.

I allmänhet kan du undvika dessa situationer med en frågor och svar sida på din egen webbplats.

Det är alltid bättre att er praktik försöker svara på eventuella frågor. Istället för att någon annan talar på din praktiks vägnar.

Nedersta raden om GMB frågor och svar

Älska dem eller hata dem, Frågor och svar är här för att stanna. Det är i din praktiks bästa intresse att få ut det mesta av dem.

Uppdatera er egen sida med frågor och svar regelbundet. Kommer du på en fråga som ofta ställs så lägger ni bara till den på sidan ”Frågor och svar”.

Min Sociala Praktik har en sida som heter ”Frågor och svar för tandläkare

6. Uppmärksamma teknisk SEO på er webbplats

Vi börjar med ett råd till praktiker som har flera mottagningar. Se till att det finns en unik indexerad sida per plats som kan genomsökas på er primära domän.

Med andra ord bör du undvika att använda en avancerad kartläsare. Skapa istället en sida på er huvudsida för var och en av dina platser. Det finns några fördelar med att göra detta.

Använd det mervärde du får från den lokala SEO trafiken som kan komma till webbplatsen. Tack vare dessa platsers ytterligare sidor.

Särskilt om du optimerar innehållet på dessa sidor för relevanta GEO inriktade sökord. Vi skapar en eller flera sidor åt våra kunder på vår hemsida. Dessa länkas till er egen hemsidas tids bokning och listning online.

Dels hjälper detta er hemsida att ranka högre och dessutom ökas synligheten med vår sida om er praktik som rankar högt i Google.

Gör den viktigaste informationen mest synlig

Tänk på att se till att information också är lättillgänglig för en mänsklig publik. Vilken är ditt företags viktigaste information som kunder söker?

För praktiker är det förmodligen ditt telefonnummer och adress. Den informationen måste placeras tydligt på din webbplats och vara lätt att hitta.

Vi har haft mest framgång med att placera telefonnummer och adresser på följande platser:

  • Sidhuvudet
  • Sidofoten
  • ”Kontakta Oss” sidor längst ner på alla sidor på er webbplats.

Optimera din webbplats layout på ett sätt som är fördelaktigt för lokal SEO. Läs mer om lokal SEO och SEO tips för tandläkare i andra inlägg där vi djupdyker i teknisk SEO på er hemsida.

7. Uppmärksamma dina konkurrenter

Var uppmärksam på konkurrenterna. Håll ett öga på sökresultaten och se vem som rankas över och under dig.

Rapportera eller gör förändringar till konkurrenters Google My Business om det är på sin plats:

  • De som använder felaktigheter i sin registrering
  • De som använder sökord som fyller titeln eller använder felaktiga kategorier
  • Information i deras GMB registrering som inte överensstämmer med hur det lokala landskapet

Ingen vill vara ett problem men i det här fallet är det bara bra affärer. Google gör vad de kan för att fånga felaktigt använd SEO taktik. Såsom överanvändning av nyckelord till exempel.

Men det finns lösningar. Om du misstänker felaktig användning av SEO taktiker av en toppkonkurrent på sin GMB. Då kan du anmäla det till dess support team.

Håll ett öga på branschtrender nu när du har läst det här. Detta hjälper dig att hitta möjligheter att lyfta fram trendvärden. Värden som din praktik kan leverera till era patienter.

Glöm inte att lägga till frågor och svar kring dessa trender.

Sammanfattning av 7 SEO tips för tandläkare

Hur du presteras på lokala marknader är mycket beroende av vad konkurrensen gör. Delvis också beroende på vad som händer i dentalbranschen. Så var uppmärksam.

Och där har du det

7 SEO tips för tandläkare och allt du behöver för att börja göra din praktik mer synlig för kunder nära dig. Nöj er inte förrän er praktik rankar överst för alla de viktigaste sökorden.

Min Sociala Praktik kan ge er all den hjälp som ni kan behöva för att uppnå era mål. Avsluta varje sida som beskriver en av praktikens tjänster med uppmaningar till handling.

Här följer tre uppmaningar till handling som varje sida som beskriver en tjänst bör innehålla som avslutning:

  • Knapp som länkar besökaren till en enkel tids bokning online.
  • Knapp som länkar till en sida där blivande patienter kan lista sig på er praktik online.
  • Inkludera ett kontaktformulär som avslutning på varje sida. Fler besökare tar då kontakt istället för att bara ha en #Kontakta Oss” sida.

Skriv långa texter om varje tjänst som er praktik erbjuder för att ranka överst lokalt i Google

Beskriv varje tjänst utförligt med längre texter än era konkurrenter. Använd alla era vanligaste nyckelord på samtliga sidor. Inte bara på sidan som ska ranka för en viss nyckelords kombination.

Känn dig fri medans du är här att dela några av dina egna lokala SEO råd för tandläkare. Det gör du i avsnittet kommentarer här nedan. 

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Bli medlem på vår email lista och få gratis tips och råd som ökar antalet nya patienter till er praktik.

Du har framgångsrikt prenumererat på vårt nyhetsbrev!

Dela det här!

Dela det här inlägget med dina vänner!