E-post marknadsföring för recensioner

80% av alla recensioner genereras från e-postmarknadsföring för recensioner. Du som har ett företag med en hemsida behöver regelbundet se över och förvalta dina recensioner väl.
 

Google recensioner

Google recensioner är störst på marknaden. De kan du enkelt besvara och hantera med din Google My Business registrering. Googles recensioner visas både med hjälp av Google My Business och Google Maps.  Google recensioner ökar rankingen på din webbplats.
Google uppmanar dig att samla recensioner dagligen. Du kan kopiera din länk i Google My Business för e-postmarknadsföring för recensioner.
 

Yelp recensioner

Yelp recensioner kommer på en stark andra plats. De hanterar endast recensioner och är på intåg på den svenska marknaden. De har nyligen tecknat ett samarbetsavtal med Eniro som länge har samlat recensioner. Företag behöver göra anspråk på sin Yelp registrering.
De har däremot en policy att företag inte får be om Yelp recensioner. De ska samlas organiskt. Men du kan ändå lägga till vad dom kallar för en recensionsbricka som länkar till din Yelp registrering.
 

Hitta.se recensioner

Hitta.se gav sig nyligen in i kampen om konsumenters recensioner. Gör därför anspråk även på din hitta.se registrering. Det är viktigt att du har kontroll över din registrering på de största plattformarna för recensioner.
 

Reco recensioner

Reco har växt snabbt och är en av Sveriges största aktörer som slåss om våra recensioner. De har däremot ingen gratisregistrering för ditt företag.
 

Trustpilot recensioner

Trustpilot växer snabbt och erbjuder begränsade tjänster för företag med en gratisregistrering. Vi anser inte att du behöver betala någon av dessa plattformar för e-postmarknadsföring för recensioner.
 

E-postmarknadsföring för recensioner med Google recensioner

Lägg istället all er tid på e-postmarknadsföring för recensioner i Google My Business och Google Maps. I din Google My Business registrering hittar du länken som de tillhandahåller som hjälp för att börja e-postmarknadsföring för recensioner från era kunder.
Det är viktigt att ert företag kommer igång och börjar samla recensioner dagligen.
 
Börja med att uppdatera era kunduppgifter och börja lägg till deras e-post adress om ni saknar den. Formulera ett väl genomtänkt mail som ni använder för er e-postmarknadsföring för recensioner.
Se till att det går ut till varje kund direkt efter de har köpt en vara eller tjänst från ert företag.
 

Förvalta dina Google recensioner väl

Du behöver lära dig att förvalta dina recensioner för maximalt antal positiva Google recensioner. Om ert företags första mail inte resulterade i en Google recension bör du ha ett andra välformulerat mail i beredskap. Efter en bestämd tid skickar ni ut en andra förfrågan för att en gång till försöka generera den redan efterfrågade recensioner.
 
Över 90% av dina kunder läser recensioner innan de genomför ett köp. Över 70% anser att en recension som är mer än 3 månader gammal är föråldrad. Få med alla i ditt team att börja be om recensioner dagligen vid varje kontaktpunkt med era kunder.
 

Öka rankingen med Google recensioner

Google recensioner ökar rankingen för er webbplats. Därför är det väl värt att lägga ner lite extra tid på e-postmarknadsföring för recensioner. Se till att få så många recensioner som möjligt från alla era kunder.
 
Ditt företags positiva recensioner på de andra ovan nämda plattformarna. De har också en positiv påverkan på er webbplats ranking.
 

Be era mest nöjda kunder om ytterligare recensioner

Företagets mest nöjda kunder som har lämnat de allra bästa positiva recensionerna. Ha ett välformulerat tack mail i beredskap som går ut till dessa kunder. Be dessa kunder om ytterligare recensioner på andra plattformar.
 
Om de lämnade en väldigt positiv recension är de säkert öppna för att lämna ytterligare recensioner. E-postmarknadsföring för recensioner när den är som bäst. Be dom följa er Facebook sida och lämna en recension även där.
 

Hemligheten ligger i besvarandet av recensioner

Besvara alla recensioner så snart ni kan efter de har lämnats på någon av dessa plattformar. Besvarandet av Google recensioner sköter du enkelt med Google My Business.
 
Utse en person som ansvarig för besvarandet av era recensioner. Den ansvarige behöver känna till er webbplats allra viktigaste nyckelord. De som ni vill ranka överst för vid Google sökningar.

Bädda in nyckelorden ni vill ranka för i svaren

Bädda in dessa nyckelord i svaren på era kunders recensioner. Det finns ingen bättre plats att ranka för era viktigaste nyckelord än i svaren på Google recensioner. Få med flera nyckelord i svaren på alla era positiva recensioner.
 
Om ert företag samlar in tillräckligt många recensioner från era nöjda kunder. Då går det faktiskt att ranka överst med recensioner i Googles sökmotor. Bädda alltid in era viktigaste nyckelorden i svaren på era recensioner.
 

Hantera negativa recensioner omsorgsfullt

Alla får negativa recensioner någon gång. Svaren på dessa recensioner är de allra viktigaste. Har ni möjlighet att nå personen med ett mail bör ni göra det. Hjälp kunden lösa problemet som genererade den negativa recensionen.
 
När ni anser att kundens inställning har förändrats och de är nöjda. Be då ödmjukt att de ändrar sin negativa recension till en positiv. Potentiella kunder läser dessa negativa recensioner. Framför allt ert besvarande på negativa recensioner.
 

Visa med negativa recensioner hur mycket ni bryr er om era kunder

Det är en utmärkt chans att visa hur mycket ni bryr er om era kunders tillfredställelse. Använd utrymmet med svar som kommer genera fler köp av era produkter eller tjänster.
 
E-postmarknadsföring för recensioner kommer alltid att generera en del negativa recensioner. Det är när ni hanterar dessa som bäst ert företag visar upp hur mycket ni bryr er om att alla kunder ska bli nöjda.
 

Visa upp era recensioner på er webbplats

Eftersom över 90% av era kunder läser recensioner innan de genomför ett köp. Då ligger det i ert bästa intresse att öka synligheten med recensioner på hemsidor.
 
Här kommer e-postmarknadsföring för recensioner till sin fulla rätt. Om er hemsida är byggd med WordPress finns det förnäma tillägg som hela tiden visar upp era 5 senaste recensioner.
 
Visa upp recensioner från dessa företag med följande tillägg:
Genom att visa upp tillräckligt många nya recensioner behöver era besökare inte lämna er webbplats för att läsa recensioner.
 
Recensioner på er webbplats ökar konverteringsfrekvensen. Fler av era besökare blir kunder vid första besöket. Nu ser ni tydligt hur viktig e-postmarknadsföring för recensioner är för ert företags framgång.
Vi erbjuder en rad tjänster för tandläkare och när det gäller marknadsföring för tandläkare är e-postmarknadsföring för recensioner i särklass bäst.
 

Be kunder lämna en recension i huvudmenyn på er hemsida

Använd er länk för recensioner från Google My Business och lägg till ”Lämna en recension” i huvudmenyn på er hemsida. Återkommande kunder kan då enkelt klicka för att lämna värdefulla Google recensioner.
 

Be om Google recensioner vid varje kontaktpunkt med kunder

Förlita er inte enbart på er e-postmarknadsföring för recensioner. Försök att be om recensioner vid varje kontaktpunkt med era kunder. Det gäller er säljare lika mycket som ert team som sköter kundservice.
 

Visa upp alla era recensioner på sociala medier

Min Social Praktik erbjuder huvudsakligen webbdesign för tandläkare. Samtidigt erbjuder vi en rad andra tjänster för att kunna leverera en komplett lösning för tandläkare.
 
En viktig tjänst är ett samarbete med recensioner på sociala medier. Varje vecka ger vi nya förslag på engagerande material för tandläkares sociala kanaler. Främst för deras Facebook sida. Den har en enorm genomslagskraft lokalt för tandläkare.
Av alla tjänster för tandläkare som vi erbjuder är assistansen för e-postmarknadsföring för recensioner viktigast efter vår webbdesign för tandläkare.
 

Publicera bilder av era recensioner på sociala medier

Vi publicerar dagligen nytt material på våra kunders sociala medier. Vi har bland annat skapat bilder som är mallar för recensioner från Google, Facebook och Yelp.
 
När en tandläkare får en recension på dessa plattformar skapar vi en bild av recensionen. Sedan publicerar vi recensioner på sociala medier med hjälp av Social Pilot. Ett verktyg som vi lägger upp och använder tillsammans med våra kunder.
 
Det gäller att få ut så mycket som möjligt av er e-postmarknadsföring för recensioner. Att skapa engagerande material av era recensioner för sociala medier ökar värdet på varje ny recension.
 

Sammanfattning av e-postmarknadsföring för recensioner

Börja med att skapa mallar för de 3 olika mailen:
  • Det först som ber kunden om en recension.
  • Det andra som påminner kunden att lämna en recension om den uteblir.
  • Ett tredje som går ut till era mest nöjda kunder och ber om en ytterligare recension på Facebook.
Utse en ansvarig på ert företag som kan förvalta dina recensioner väl.
 

Be om recensioner vid varje kontaktpunkt med era kunder

Förlita er inte bara på e-postmarknadsföring för recensioner. Få med alla på företaget så att de ber om recensioner vid varje kontaktpunkt med era kunder.
 
Lämna era kommentarer här nedan och berätta hur ert företag sköter e-postmarknadsföring för recensioner.
 
Eller klicka här eller i vår huvudmeny för att ”Lämna en recension” i vår huvudmeny. Berätta i en recension hur detta inlägg hjälpte ert företag att komma igång med e-postmarknadsföring för recensioner.
Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Bli medlem på vår email lista och få gratis tips och råd som ökar antalet nya patienter till er praktik.

Du har framgångsrikt prenumererat på vårt nyhetsbrev!

Dela det här!

Dela det här inlägget med dina vänner!