Så här kan tandläkare få fler patienter

För att få fler patienter som tandläkare är den bästa investeringen SEO för tandläkare på er webbplats. SEO optimerar din hemsida för att ranka överst i Google. Det är  i särklass bäst marknadsföring för tandläkare.
 
Om du redan rankar överst med alla dina sidor och inlägg borde er praktik investera i blogginlägg för tandläkare. Publicera regelbundet nytt material som rankar för nya kombinationer av nyckelord.
 
Varje nytt inlägg flyttar nålsögat ett steg framåt. Blogginlägg är bestående. Varje månad ger dina olika inlägg ett antal besökare. Månad ut och in. Ingen annan marknadsföring för tandläkare fortsätter att leverera nya patienter till er praktik.
 

SEO i särklass den främsta marknadsföringen

Investering i SEO för er webbplats är bestående. Varje ny kombination av sökord som er praktik helst rankar överst för ökar antalet besökare till er hemsida.
 
Google tycker inte om statiska hemsidor som levererats av en webbyrå. En hemsida är aldrig komplett utan det är ett pågående arbete. Google vill regelbundet få nytt material att indexera och ranka i sin sökmotor.
 

Ranka överst för tandläkare stad

Innan vi går vidare med blogginlägg för tandläkare behöver vi hjälpa dig ranka överst för tandläkare stad. Alla praktiker vill ranka överst i Google för tandläkare stad. Det räcker inte att vara en av 3 i Googles local pack eller 3-pack.
 
Se här varför er praktik behöver ranka överst i Googles 3-pack:
  • 71% klickar på praktiken som rankar överst.
  • 11% på det andra alternativet.
  • 18% på det tredje alternativet och de andra som rankar på första sidan.
Dessa siffror visar tydligt varför du behöver lära dig hur man rankar överst för tandläkare stad.
 

Tandläkare stad är den vanligaste sökningen

Om er praktik inte rankar överst för tandläkare stad kommer detta innebära en snabb fix. Du kommer få mycket fler patienter när er praktik rankar överst för tandläkare stad.
 
Nästan alla tandläkare försöker ranka huvudsidan överst för tandläkare stad. Problemet är att huvudsidan har så många andra funktioner som den behöver leverera till besökarna.
 
Därför är det svårt att optimera den för att ranka överst för tandläkare stad.
 

Skapa en sida som heter tandläkare stad för att få fler patienter

Om Min Sociala Praktik var tandläkare. Då skulle sidans adress vara följande: minsocialapraktik.se/tandlakare-Laholm/. Skapa denna sidan och optimera den för att ranka överst för tandläkare stad.
 
När du skapar denna sidan behöver du se den som er andra startsida. Tänk på sidan som en ingångssida eftersom mycket av trafiken till er hemsida kommer via den här sidan först. När ni rankar överst för tandläkare stad vill säga.
 

Presentera praktiken för att få fler patienter

Presenterar era tandläkare och resten av personalen på ett fördelaktigt sätt. Lyft fram er moderna praktik i bakgrunden när ni visar bilder på personalen.
 
Se till att stadens namn regelbundet nämns på sidan. Tandläkare Laholm erbjuds på vår praktik osv. Er sida rankar väl för tandläkare men hur väl rankar den för er stad?
 
Ge samtliga av era tjänster en kortfattad beskrivning på sidan. Precis som ni gör på praktikens huvudsida.
 

Interna länkar ger fler patienter

Om ni inte redan nämner stadens namn på samtliga av era sidor och inlägg. Då är det dags att gå igenom samtliga sidor och inlägg för att bädda in stadens namn. Länka sedan stadens namn med interna länkar till sidan tandläkare stad.
 
Dessa interna länkar som alla pekar mot sidan tandläkare stad kommer hjälpa den att ranka överst för tandläkare stad. Samtliga sidor kommer skicka länkkraft i form av stadens namn.
 
Interna länkar kommer hjälpa er få fler patienter eftersom de hjälper sidan att ranka överst i Google.
 

Externa länkar ger fler patienter

Sidan tandläkare stad är i behov av lokala länkar från andra webbplatser som rankar högt på stadens namn.
 

Plocka först lågt hängande frukt

Före allt annat bör hela personalen fundera om de känner någon väl med en lokal webbplats. Någon de rent ut kan be om en länk till sidan tandläkare stad för att er praktik behöver dessa länkar.
 
Det är en bra början för att först se till att få de riktigt enkla länkarna. Alla känner någon som de kan ringa upp och be om en länk.
 

Google sökning på er stads namn

Börja med att göra en Google sökning på er stads namn. Den som rankar överst har högst DA (domain authority) för er stads namn. Glöm kommunen och andra institutionella webbplatser.
 

Lokaltidningarnas webbplatser en guldgruva

Bland de översta brukar lokaltidningarnas nätupplagor vara. Väl deras billigaste annons online och berätta att du behöver en länk från er stads namn på deras webbplats. Dessa länkar brukar vara enkla att få för att nå fram till fler patienter som tandläkare.
 

Recensioner för länkar ger fler patienter

Låt alla i personalen göra en sökning på er stads namn. Om ni både bor och arbetar i samma stad är ni kunder hos en lång rad av dessa lokala företag.
 
Låt hela personalen göra en lista med de som de någonsin har köpt något från. Be sedan hela personalen att börja skriva Google recensioner om samtliga företag de är kunder hos. Låt alla bli klara för att sedan lämna in listan på företagen de skrivit recensioner om.
 

Be om länken er personal har förtjänat

Utse någon i personalen att utifrån ett förskrivit meddelande maila alla dessa företagen. Berätta i mailet att ni har skrivit recensioner om deras företag.
 
Be sedan om en länk från stadens namn på deras webbplats till sidan tandläkare stad på er hemsida. Börja med de företagen som fått mer än en recension från personalen.
 
De flesta brukar tillgodose en sådan fråga speciellt om ni känner till varandra. Recensioner för länkar är ett utmärkt sätt att förtjäna länkar för fler patienter.
 

Samla recensioner för fler patienter

Ingenting är viktigare för att er praktik ska få fler patienter än att aktivt be varje patient om recensioner. Börja med att låta tandläkaren eller tandsköterskan fråga om patienten kan tänka sig att lämna en positiv recension.
 
Låt sedan receptionisten uppdatera kunduppgifterna med patientens email. Receptionisten berättar sedan att det går ut ett mail som tackar för besöket. Be patienten klicka på länken i mailet för att lämna en Google recension.
 
Logga in på Google My Business och klicka på recensioner så hittar ni er länk som Google vill att ni använder för att få fler recensioner. Efter länkar från andra webbplatser är recensioner den viktigaste ranking faktorn.
 

Hemligheten med recensioner finns i svaren

Använd regelbundet både tandläkare och stadens namn när ni besvarar recensioner. Detta är den absolut bästa platsen att bädda in praktikens viktigaste nyckelord.
 
Om er praktik aktivt ber om recensioner dagligen som följs upp med ett mail. Då kommer ni snart få mycket fler patienter. Då är ni på god väg att ranka överst för tandläkare stad.

Ranka för tjänst stad och få fler patienter

För att de interna länkarna ska få mer kraft när ni länkar stadens namn till sidan tandläkare stad. Då bör varje sida för en tjänst ranka för tjänst stad. Det är viktigt att webbadressen för varje tjänst innehåller stadens namn. Så här gör du för att ranka praktikens tjänster överst lokalt.
 
Om er hemsida är byggd med WordPress rekommenderar vi tillägget Yoast SEO för att ranka sidorna för tjänst stad. Då kommer era interna länkar ha ytterligare kraft för sidan tandläkare stad.
 
Gör ni allt detta för att ranka överst för tandläkare stad. Då kommer ni snart ranka överst.
 

Recensioner för tandläkare

Nu lämnar vi tandläkare stad men håller oss kvar vid recensioner för tandläkare som vill ha fler patienter. 9 av 10 nya patienter läser recensioner om er praktik innan de fattar ett beslut.
 
Hittar de inga recensioner om er praktik. Då lovar jag att de istället läser dina konkurrenters recensioner. Att aktivt samla recensioner från varje patient dagligen med ett uppföljande mail är bästa sättet att ranka överst i Google.
 
Det är den absolut viktigaste marknadsföringen för tandläkare. Dessutom rankar er hemsida högre med varje ny recension. Samtidigt bäddar ni in praktikens viktigaste nyckelord i svaren för att ranka högre.
 

Visa recensioner på hemsidan för fler patienter

Gör det enkelt för patienter att läsa recensioner om er praktik när de besöker er hemsida. Det är ett säkert sätt att få fler patienter. Recensioner på hemsidan ökar konverteringsgraden dramatiskt.
 
Från besökare till blivande patient med en bokad tid online. Om ni idag inte visar recensioner på er hemsida är det ett säkert sätt att få fler patienter.
 
WordPress tillägg för att visa recensioner:
Installera dessa tre tillägg för att sedan märka hur praktiken får fler patienter.
 

Yelp recensioner för tandläkare

Om ni inte har ett konto på Yelp rekommenderar vi att ni registrerar er gratis. Yelp är relativt nya i Sverige men växer snabbt. Läs mer om Yelp recensioner för tandläkare.
 
De har nyligen slutit ett avtal med Eniro som länge har samlat recensioner. Nu är de med all säkerhet integrerade med Yelps övriga recensioner.
 
Du kan visa vad Yelp kallar för en recensionsbricka på er hemsida. Men Yelp är väldigt tydliga med att ingen får be kunder eller patienter om Yelp recensioner.
 
Raka motsatsen mot Google som uppmanar att du ska be dina patienter om recensioner. Detta höjer värdet på Yelp recensioner för din ranking.
 
Yelp tar emot många nya recensioner varje sekund. Positionera dig rätt för att med hjälp av Yelp recensioner få fler patienter.

Google My Business för fler patienter

Google My Business tandläkare är ett bra inlägg som lär er optimera GMB för tandläkarpraktiker. Detta inlägget kommer säkert hjälpa er att ytterligare optimera GMB för att få fler patienter.
 

Google Maps optimering för fler patienter

Google Maps optimering för tandläkare är ett inlägg med tips hur man ytterligare optimerar Google Maps för tandläkare. Här hittar du information som troligen leder till fler patienter.
 

NAT + W registrering

NAT + W (namn, adress, telefonnummer och webbplats) registrering leder till fler patienter. Citeringar som de ofta kallas registrerar era företagsuppgifter i olika databaser.
 
Positiva signaler enligt Google som ökar er ranking för stad med hjälp av fler citeringar. Läs mer om citeringar för tandläkare.
 
Du kan aldrig få för många citeringar. Istället är det av högsta vikt att all information är enhetlig. Om inte så spricker Googles positiva signaler.
 

Din frågor och svar sida

Alla hemsidor behöver en frågor och svar sida. Den ökar konverteringsgraden från besökare till patient om den svarar på dina besökares vanligaste frågor.
 
Ge dina besökare svaren de söker efter så tar de beslutet att boka en tid på er praktik. FAQ sidor som är väl utvecklade genererar fler patienter till er praktik.
 

Blogginlägg för tandläkare

Blogginlägg för tandläkare är i särklass det bästa sättet att få fler patienter genom att öka antalet besökare på er hemsida. När vi bygger en hemsida åt en kund gör vi det enligt ett avtal som löper på årsbasis.
 
Hemsidor vi sköter åt våra kunder får regelbundet nytt material att ranka för i form av blogginlägg. Varje nytt inlägg rankar för nya kombinationer av nyckelord.
 
De levererar ytterligare besökare varje månad. Rankar du överst för nya sökord klickar 71% som gör den sökningen på er länk i Googles sökmotor. Med varje nytt inlägg ökar din sidas antal besökare.
 
Detta i sin tur leder till fler patienter baserat på hur bra er hemsidas konverteringsgrad är.

Blogginlägg flyttar nålsögat ett steg framåt

Blogginlägg för tandläkare behöver inte bara handla om tandvård. De bör däremot vara av lokal karaktär för att få lokala besökare och därmed öka er praktiks synlighet.
 
Med hjälp av Google Adwords hittar vi praktikers viktigaste nyckelord. Google Search Console visar vad tidigare besökare gjort för sökningar.
 
Så går vi tillväga när rankar praktiker överst för rätt nyckelord. Det gör att blogginlägg optimeras för rätt nyckelord som ger fler patienter.
 

Teknisk SEO ger fler patienter

Med teknisk SEO (search engine optimization) menar vi inte bara sökmotoroptimering. Snarare konverteringsgraden på olika sidor och inlägg.
 
Vi tittar med hjälp av Google Analytics på ingångssidor och utgångssidor. Var på hemsidan kommer de oftast in och vilken väg tar de genom sidan. Google Analytics är full av statistik som varje webbplats samlar.
 
Här hittar du statistiken som inte bara leder till fler patienter. Studera statistiken kring material om tandimplantat till exempel. Titta på statistiken som leder till de bästa patienterna.
 
Vilka sidor tappar flest besökare? Förtjänar dessa sidor att vara en del av hemsidan eller är de bara i behov av optimering.
 

Applikationer som Hotjar ger fler patienter

Vi använder även en applikation som heter Hotjar. Den spelar in besökares tid på er hemsida för att avgöra var på sidan våra kunder förlorar besökare. Vi studerar även vilket material som leder till en bokad tid online.
 
SEO för tandläkare är en pågående process som aldrig tar slut. Därför arbetar vi bara med våra klienter på årsbasis.
 

Uppmaningar till handling

Varje sida och inlägg måste ha minst en men helst flera olika uppmaningar till handling. När du skapar landningssidor för besökare behöver de optimeras för att ge fler patienter.
 
Uppmaningar till handling:
  • Dela sidan på sociala medier med delningsknappar
  • Uppmana besökaren att klicka på en knapp för att lista sig som patient på er praktik online.
  • Använd enkel tidsbokning online som besökarna uppmanas att använda på varje sida.
  • Avsluta varje sida med ett kontaktformulär.
  • Be besökande patienter att lämna en Google recension i huvudmenyn.
  • Lägg till knappar för att besökare ska följa er på Sociala medier.
  • Samla email adresser med hjälp av ett nyhetsbrev.
Listan går att göra längre med olika uppmaningar till handling. Om du inte rakt ut ber besökaren genomföra en handling kommer de troligtvis inte göra det.
 

Öka konverteringsgraden för fler patienter

Om dina konkurrenter har hemsidor med en högre konverteringsgrad från besökare till patient. Då beror det troligast på att de har bättre uppmaningar till handling.
 
Med teknisk SEO kan du kontinuerligt öka varje sidas och inläggs konverteringsgrad. Sidor med en alltför låg konverteringsgrad kanske inte bör optimeras. Vissa sidor kan göra mer skada än nytta.
 
Hittar du med hjälp av Google Analytics en vanlig utgångssida. Då behöver du på något sätt täppa till läckaget. Ibland kan det betyda att man skrotar en sida. Konverterar de inte besökare till fler patienter kanske de bara är barlast.
 

Lämna en kommentar hur ni får fler patienter

Lämna gärna en kommentar och berätta hur vi har hjälpt er att få fler patienter. Klicka på lämna en recension i menyn, följ oss på sociala medier och prenumerera på vårt nyhetsbrev. En eller samtliga.
Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Bli medlem på vår email lista och få gratis tips och råd som ökar antalet nya patienter till er praktik.

Du har framgångsrikt prenumererat på vårt nyhetsbrev!

Dela det här!

Dela det här inlägget med dina vänner!