Förvalta dina recensioner

Betydelsen av ett effektivt arbetsflöde för att förvalta dina recensioner.

Företag behöver förlita sig på olika webbplatser för utvärdering av recensioner. Därför är det är viktigt att övervaka och hantera denna process så bra du kan. Det gäller att du på ett bra sätt lär dig förvalta dina recensioner.
 
Oavsett om det är att hitta boende, boka en restaurang, välja en ny bil eller uppgradera programvara för ditt företag. Recensioner kommer att påverka ditt köpbeslut.
 
Faktum är att nästan 95% av köpare på internet läser recensioner online innan de gör ett köp. Det kommer att ha en enorm inverkan på webbplatsens omvandlingsfrekvens. Det är därför viktigt att marknadsförare vet hur man utnyttjar användargenererade recensioner.
Förvalta dina recensioner på ett sätt som är till din fördel. Det gör du genom ett proaktivt arbetsflöde för översynshantering.
 

Kunder läser dina recensioner – ignorera inte dem

Ökningen är stor av sociala nätverk och recensionsplattformar online. Det gör att kunderna nu är mer informerade än någonsin. Om ditt företag och vad andra säger om dig. Det finns nu en mängd information tillgänglig för användare som gör en snabb Google-sökning.
De söker bara efter ”[företagets namn] recensioner”. Information som kommer att påverka deras beslut att antingen komma i kontakt eller göra ett köp.
 
Webbplatser som tar emot recensioner täcker olika ämnen och är företag i sig själva. Trustpilot, Shopper Approved, Reco, Yelp och många fler recensionsaggregat.
De tjänar pengar från företag som betalar en liten avgift för att aktivt hantera vad kunder säger om dem online. Idag kan du få hjälp att förvalta dina recensioner.
Lägg till det faktum att de flesta onlinebutiker har kundrecensioner av en viss produkt. Många börjar uppskatta den inverkan de kan ha på både kundförtroende och konverteringsfrekvens.
 
Faktum är att 93% av kunderna nu använder recensioner för att bedöma kvaliteten på lokala företag. 72% av kunderna enligt uppgift vidtar inte åtgärder förrän de har läst recensioner av en produkt eller tjänst. I stället för att lämna recensionshanteringen till ditt kundtjänsteam.
Förvalta dina recensioner som en marknadsföringsspak och som du behöver i enlighet därmed.
 

Hur kan du då förvalta dina recensioner och veta vad användare säger om ditt företag?

Alla företag är i viss utsträckning förlåtna från recensionswebbplatser som är tredje part. Därför är det är viktigt att förvalta dina recensioner och hantera denna process så bra du kan. Glöm inte de tekniker du kan använda på din webbplats. Öka förtroendet för ditt varumärke genom att visa positiva recensioner på din hemsidor.
 

Skapa ett proaktivt arbetsflöde för att förvalta dina recensioner

Översynsekonomin är beroende av att konsumenter delar sina erfarenheter i form av recensioner. För att kunder ska kunna skriva recensioner om ditt företag. Då måste vi förstå varför konsumenter tar sig tid att dela sina tankar om den erfarenhet de hade med en produkt eller tjänst.
 
De flesta recensioner utlöses av exceptionellt positiva eller negativa kundupplevelser. Dessa kunder letar efter ett ställe att dela med sig av sina erfarenheter. Framför allt om de inte adresseras av det aktuella företaget till deras tillfredsställelse.
 

80% av recensioner kommer från e-postförfrågningar

Ofta behöver kunder bara en mild push för att lämna en recension. 68% av alla kunder lämnat en lokal recension efter att ha blivit ombedda att göra det. Cirka 80% av recensionerna kommer från e-postförfrågningar om kundrecensioner.
 
Att aktivt begära recensioner är ett sätt att förneka risken för att negativa recensioner skrivs i första hand. Samtidigt som man uppmuntrar till positiva kundrecensioner. Lär dig hur du kan ranka överst med recensioner.
 
Som ett exempel kan du förvalta dina recensioner med följande översynshantering. Dirigera kunderna att lämna en recension efter försäljning eller service. Detta innebär att du hanterar insamlingen av recensioner som ett första steg.
Då kan du låta ditt kundtjänstteam hantera negativa recensioner direkt.
De kan också uppmuntra kunder som har lämnat positiva recensioner att gå online. Be dom sprida ordet på andra recensionswebbplatser.
 
En fördel med att skälv förvalta dina recensioner. Det är att du kan rikta kunder mot vilken recensionsplattform som helst. Den som har mest vikt i din nisch. Välj den plattform som får mest synlighet när användare söker efter ditt företags namn och ”recension”.
 

Använd gratis e-postverktyg

Detta sätt att förvalta dina recensioner är främst för stora e-postmarknadsföringsplattformar. Men du kan också uppnå detta med hjälp av gratis e-postverktyg som Mailchimp. Det är en kostnadseffektiv metod för att uppmuntra kundrecensioner för småföretagare.
 
Men om du bestämmer dig för att förvalta dina recensioner. Se då till att du svarar på alla recensioner. Det är helt avgörande. 53% av kunderna förväntar sig att företag svarar på sina recensioner inom sju dagar. Din brist på svar kan ha en negativ inverkan på uppfattningen om ditt företag. Speciellt recensioner på sociala medier.
 

Registrera dig på recensionsplattformar och förvalta dina recensioner

När volymen av dedikerade recensionsplattformar expanderar. Då är det viktigt att du hävdar och upprätthåller en närvaro på var och en av de stora plattformarna för din plats och nisch.
 
Stora plattformar som Yelp och Google My Business är nödvändiga för alla typer av företag. De bör du görar anspråk på. Att de uppdateras är ett grundläggande första steg för alla företagare.
 
Du kommer att märka att Google My Business dominerar recensionslandskapet. Skriv bara ditt företags namn och ett lokalt nyckelord i Google. Då ser du nästan alltid Google My Business listor. De ska vara kompletta med recensioner som besvaras först av alla. Lär ditt företag att böja samla recensioner dagligen.
 
Kom ihåg att dina kunder oftare än inte använder Google för att söka efter recensioner. När du har arbetat igenom de mer grundläggande plattformarna. Då kan du genomföra en del undersökningar av andra recensionsplattformar.
De tenderar att dyka upp när du skriver i ditt företags namn och ”recensioner”. Eller din tjänst eller produkt och ”recensioner” som sökfrågor till Google.
 

Förvalta dina recensioner och visa dom på din webbplats

Det är viktigt att inte bara lita på recensionsplattformar från tredje part. Men de finns där för att hjälpa till att konvertera dina kunder. Recensioner är en viktig förtroendesignal som du bör använda där det är möjligt på din webbplats. Det kommer öka din konverteringsfrekvens.
 
Det finns ett antal olika recensionsformat du kan använda för att göra detta:
  • Kundbedömningar
  • Fallstudier
  • Servicespecifika recensioner
  • Produktspecifika recensioner
  • Recensioner och betyg från tredje part
Glöm inte att 73% av konsumenterna har mer förtroende för ett lokalt företag efter att ha sett positiva recensioner. Därför ska du inte bara lita på recensioner utanför webbplatsen. Se istället till att potentiella kunder ser dina recensioner direkt när de surfar på din webbplats.
Om din hemsida är byggd med WordPress kan du visa upp dina recensioner med följande tillägg:
 

Svara på negativa recensioner

Hur väl du hanterar dina recensioner är avgörnade. Oundvikligen kommer du få några negativa recensioner som kan ses utanför din webbplats. Men var inte rädd,för negativa recensioner. Det är en stor del av att förvalta dina recensioner.
 
Det viktiga är hur du svarar och hanterar dem. När du har hanterat en missnöjd kund som har lämnat en negativ recension. Då kan du för det mesta framgångsrikt be dom ändra på recensionen.
 
I många fall kan en negativ recension slutligen omvandlas till en positiv recension. Det beror helt på hur bra du är på att förvalta dina recensioner.
 
I många fall när du lär dig förvalta dina recensioner kan du med kundservice vända en negativ recension till en positiv.
 
Att svara på recensioner ger uppfattningen att du verkligen bryr dig om dina kunder. Du bör vara beredd på att inte bara tacka kunderna för deras positiva recensioner.
 
Du behöver förvalta dina recensioner och svara offentligt på negativa recensioner. Se till att du gör det på ett proaktivt sätt.
 
Om du undrar hur du svarar på negativa recensioner beror det mycket på dess allvar och karaktär.
 
Vägledande principer att förvalta dina recensioner:
  • Var aldrig konfronterande
  • Ta itu med orsaken till problemet (lyssna på vad dina kunder säger!)
  • Svara alltid och ber om ursäkt
  • Erbjudande att rätta till problemet
  • Säg tack
  • Svara i rätt tid

Sammanfattning av hur du bör förvalta dina recensioner

Om du inte proaktivt hanterade dina recensioner innan du läser det här inlägget. Då har du förhoppningsvis ändrat din uppfattning hur du kommer förvalta dina recensioner.
 
Oavsett vad du gör för att locka kunder till din webbplats. Eller hur mycket pengar du spenderar på reklam. Kundrecensioner kommer att spela en roll i dina kunders beslutsprocess. Ignorera dem på egen risk!
Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Bli medlem på vår email lista och få gratis tips och råd som ökar antalet nya patienter till er praktik.

Du har framgångsrikt prenumererat på vårt nyhetsbrev!

Dela det här!

Dela det här inlägget med dina vänner!