Google my business tandläkare

Tandläkare som vill nå fler potentiella patienter behöver en korrekt Google My Business tandläkare. Lokal SEO (searh engine optimization) eller sökordsoptimering använder en kombination av digitala verktyg.

Google recensioner ökar rankingen för ett företags hemsida i Googles sökmotor. Google recensioner är det mest effektiva sätt att marknadsföra en tandläkares webbplats.

Med positiva recensioner kan er praktik locka blivande patienter. Just i det ögonblick de letar efter tandvårdstjänster. Av alla tjänster för tandläkare. Att ranka överst med recensioner är det absolut bästa sättet att marknadsföra er praktiks tjänster.

Komplett Google My Business tandläkare

Ett av era viktigaste verktyg för att ranka högre på Google är Google My Business tandläkare. Google My Business är gratis för företag och en viktig del av er praktiks synlighet på Google. Vi lär dig ranka överst i Google.

Google My Business tandläkare gör att er praktik rankar högre i Googles lokala sökresultat. Google My Business är viktig för att öka praktikens synlighet lokalt och öka er närvaro i Google. Precis när era blivande patienter gör Google sökningar.

Detta gäller inte bara tandläkare utan alla lokala företag. En komplett Google My Business ger företag en konkurrensfördel på sin lokala marknad.

Nya hemsidor för tandläkare är en bra lösning. Men ni kanske inte behöver ge upp på er hemsida riktigt än. Det finns en rad andra lösningar.

Men med våra avancerade hemsidor för tandläkare levererar vi ett komplett paket med alla tjänster inkluderade.

Bara 44% använder Google My Business tandläkare

De flesta tandläkare har inte lärt sig betydelsen av Google My Business tandläkare. Statistiken visar att bara 44% av sveriges praktiker har en Google My Business profil.

Trots att det är företagets viktigaste verktyg på nätet förutom er egen hemsida.

Alla tandläkare bör börja använda Google My Business tandläkare. Gör det så snart som möjligt och 100% korrekt med hjälp av detta inlägg. En Google My Business profil för er praktik ger den en fördel gentemot er konkurrens.

Google My Business tillsammans med lokal sökordsoptimering för tandläkare kan vara en framgångsrik strategi.

Låt oss titta lite på lokal SEO före Google My Business tandläkare

Innan vi diskuterar detaljerna i Google My Business. Låt oss först titta närmare på hur lokal SEO för tandläkare hjälper en praktiks webbplats. Vi erbuder även en komplett lösning för tandläkare som kan vara värt att titta närmare på.

Fördelarna med lokal SEO för företag

Det finns tre grundläggande skäl till varför lokal SEO gynnar företag. Den första är den snabba tillväxten av mobila tjänster. Människor använder mobila enheter som surfplattor, bärbara datorer och mobiltelefoner.

Över 50% av alla Google sökningar efter tjänster nära dem när de är på språng. De sökningarna görs från mobila enheter.

Se till att er hemsida är användarvänlig för mobila besökare

Med tanke på att över 50% av alla Google sökningar görs med mobila enheter. Framför allt när det gäller nära mig sökningar. Därför ar det av högsta vikt att mobila besökare möts av en hemsida anpassad för mobiler.

Er hemsida behöver även ladda snabbt även för mobila användare. Tar det för lång tid klickar den potentiella patienten tillbaka till Google.

En hemsida som laddar långsamt bjuder sina konkurrenter på nya patienter.

Om hemsidan inte laddar på 3 sekunder börjar användare klicka tillbaka till Google. För varje extra sekund förlorar er hemsida besök från blivande patienter.

3 viktiga lokala SEO tips varje praktik behöver veta

1. När människor är mobila prioriteras lokala sökresultat i Googles sökmotor. En ny rapport visar att 51% av tiden på internet är på mobiler jämfört med 42% på ett skrivbord.

2. Lokal SEO täcker både mobila och stationära enheter så du är säker på att nå din målgrupp. För det andra använder människor allt mer internet för att söka efter lokala företag.

Statistik från en studie indikerar att:

  • 46% av Alla Google sökningar är lokala.
  • 64% av lokala kunder använder stora sökmotorer som Google för att hitta lokala företag.
  • 50% av lokala kunder gör sökningar när de letar efter företags kontaktinformation. Främst för att få ert telefonnummer eller adress.
  • 78% av alla lokala sökningar som utförs online resulterar i konverteringar offline.

3. För det tredje är sökmarknaden för lokala företag mycket målinriktad. När det gäller tandvård använder potentiella patienter sökmotorer för att hitta rätt tandläkare. De försöker hitta den mest ansedda tandläkaren i närheten.

GMB visar era Google recensioner i fönstret till höger när sökningar görs på er praktiks namn.

Google My Business tandläkare ger praktiker maximal synlighet

Google My Business tandläkare är ditt företags bästa vän full med verktyg. Nästan allt du behöver för att lyckas marknadsföra er praktik.

Detta skiljer sig mycket från den traditionella marknadsföring för tandläkare som har en bredare räckvidd.

Här följer några olika sätt mest använda förr av tandläkare:

  • Placera en annons i en tidning.
  • Skicka broschyrer till en stadsdel.
  • TV-annonser lokalt.
  • Ett brev skickas till alla nyinflyttade inom praktikens upptagningsområde.

.Men i de lokala sökresultaten vid Google sökningar. Då tillåter du att ditt företag är mycket synligt för potentiella patienter. De som är i behov av dina tjänster och söker aktivt efter dem.

Google My Business tandläkare och Googles lokala 3-pack

I sökresultaten är Google My Business listor inbäddade i det som kallas lokal 3-pack. Varje gång Google märker att en sökning har en lokal avsikt. Till exempel Google sökningen tandläkare + stad. Då kommer Google visa er stads lokala 3-pack högst upp på sidan.

Tack vare Googles lokala 3-pack har lokala företag en fördel jämfört med nationella företag. De som inte har en lokal närvaro. visas inte vid lokala sökningar.

Här är ytterligare sökexempel som Google klassificerar som sökningar med lokala avsikter:

  • Sökningar som innehåller en geografisk referens. Ett stadsnamn eller postnummer till exempel.
  • Sökfraser som innehåller termer som ”nära mig”.
  • Sökningar som begär tjänster som ofta tillhandahålls av lokala företag. Till exempel tandläkarkliniker.

Kopplingen mellan GMB och lokala 3-pack

Det är helt avgörande hur stor framgång er praktiks hemsida har. En stor del av skillnaden beror på om er praktik är en av tre i Googles lokala 3-pack.

Er hemsida måste vara en av de tre lokala praktikerna som utgör Googles lokala 3-pack. Det är helt avgörande för att driva nya patienter till er praktik.

Googles lokala 3-pack visas dels överst vid olika lokala sökningar. De får dessutom en premierad visning som ökar praktikens synlighet markant.

Det är också värt att notera att Google nu har gjort närhet till företagets plats. I förhållande till användarens plats högt prioriterad vid lokala sökningar. När det gäller att bestämma vilka företag som ska visas i Googles lokala 3-pack.

Er praktik måste vara en av tre i Googles lokala 3-pack

Om er praktik inte har en Google My Business profil. Då har du ingen chans att skaffa nya patienter via Googles lokala 3-pack. Blivande patienter har en mindre chans att veta att du existerar på nätet.

Syns du inte finns du inte när blivande patienter väljer en ny tandläkare. Dessutom kan de inte läsa dina Google recensioner som finns i Google My Business.

Precis som närhet har Google meddelat att lokala recensioner är en högt rankad faktor. Den viktigaste av alla är vårt företag övertygade om. Google recensioner har stor betydelse när Google bestämmer vilka företag som ska visas. De som visas i Googles lokala 3-pack.

Praktiker som använder Google My Business tandläkare. De visas inte bara högst upp på sökresultatsidan. De har också en kartbeskrivning till er praktik. Detta är bra för potentiella patienter att snabbt komma åt vägbeskrivningar till din plats.

Sökmotorregistrering för tandläkare är även positiva signaler som hjälper din praktiks hemsida att ranka i Googles 3-pack. Sociala medier för tandläkare skickar också positiva signaler när någon lämnar en recension.

Optimering av Google My Business tandläkare

Så här optimerar du en profil på Google My Business för en tandläkarpraktik. När du gjort anspråk på din Google My Business profil.

Då skickar Google ett brev med en kod till er praktik. Gå in på er praktiks Google My Business tandläkare profil. Lägg till koden du fått från Google så aktiveras GMB.

När du gjort anspråk på din Google My Business profil. Då bör du se till att allt är ifyllt som Google frågar efter.

Följande steg i GMB gör att er praktik visas i Googles lokala 3-pack

Här nedan följer 9 steg som du kan genomföra i Google My Business tandläkare. Varje steg ökar chansen att er praktik är en ax de tre i Googles lokala 3-pack.

Är du redan en av tre praktiker i deras local pack? Då kan dessa steg lyfta dig för att ranka överst i Googles 3-pack.

Genomför alla dessa steg i Google My Business tandläkare:

  1. Ange exakt data i din GMB profil. Namnet på er praktik, öppettider, telefonnummer, webbplats och all övrig information.
  2. Verifiera din tandläkarpraktik som vi nämnde ovan. Det brukar ta en vecka tills koden skickas från Google. Genom att skicka den till er angivna företagsadress verifieras att du äger företaget.
  3. Se till att du lägger till rätt primära och sekundära kategorier. Var mycket specifik med din primära kategori. På så sätt kan Google snabbt avgöra vad ditt företag handlar om. Sekundära kategorier kan vara behandlingsspecifika. Tandimplantat, akut tandvård och tandblekning till exempel. Den primära kategorin bör vara tandläkare.
  4. Lägg till minst fem relevanta foton . Ta bilderna med en mobil. Då blir de geooptimerade. Det hjälper din praktik att bli en i Googles 3-pack.
  5. Hantera och svara konsekvent på recensioner. Det är ett tillfälle bättre än något annat att lyfta den positiva recensionen. Recensioner är en av Googles främsta lokala rankingfaktorer. Framför allt dina Google recensioner i din Google My Business profil.  För att öka antalet recensioner kan du använda applikationen Shopper Approved. Eller så använder alla våra tips i andra inlägg på vår blogg.
  6. Google My Business tandläkare har en liten blogg där du kan lägga till mindre blogginlägg för tandläkare. Du kan skriva nytt material eller dela annat material från din hemsida. Dessa små inläggen är viktiga för Google My Business tandläkare. Beroende på kopplingen GMB och er stads lokala 3-pack för tandläkare. Er plats i Googles 3-pack. Den stärks om du publicerar mindre inlägg 2-4 gånger i månaden. GMB ser dessa inlägg som tydliga signaler som får er att vara en i Googles lokala 3-pack.
  7. Google My Business tandläkare ger er praktik möjligheten att bygga en enkel hemsida. Det krävs inga förkunskaper för att på en timme publicera en mindre hemsida på GMB. Se till att få med all den relevanta informationen. Mer text som beskriver er praktiks tjänster är bättre än mindre text. Du bör som minst publicera denna hemsida med 1 500-2 000 ord. Detta är en viktig del för att få din plats i Googles lokala 3-pack. Lägg därför ner all den tid som behövs för att Google tydligt förstår dina olika tjänster.
  8. Klicka på recensioner i GMB. Där hittar du länken som du kan låta patienter klicka på för att lämna en recension. I all email kommunikation inkluderar du länken för att lämna en Google recension. Lägg även till Lämna En Recension i huvudmenyn på din hemsida. Länka klicket till GMB som öppnar ett popup fönster. Där kan patienter enkelt lämna Google recensioner om er praktik.

Google My Business tandläkare belönar komplett registrerade praktiker

Målet är att förbättra och stärka din Google My Business profil. Försök få med så många nyckelord du kan som du vill ranka högre för i Googles sökmotor. GMB blir som bäst genom att fylla i så mycket information som möjligt.

Med tiden kommer ditt hårda arbete att skörda all tid du lägger ned på Google My Business tandläkare. Belöningen består av en stadig ström av nya patienter som väljer er praktik.

Google My Business tandläkare ökar er hemsidas ranking i Googles sökmotor

En komplett Google My Business sida ökar rankingen på alla er hemsidas sidor och inlägg. Dessutom är den avgörande för om ni är en av tre i Googles local pack.

Om er praktik är en av tre i Googles lokala 3-pack men inte rankar överst. Då behöver ni se till att er praktik hamnar överst i Googles local pack. Det gör du med hjälp av ett komplett Google My Business.

För att sedan klättra överst bland deras tre behöver du börja samla recensioner dagligen. Det finns inget bättre sätt att ranka överst än med recensioner. Publicera sedan dina recensioner på sociala medier.

För att ranka överst med Google recensioner behöver praktiken lägga upp en strategi. Det kan ni läsa mer om i tidigare inlägg på vår blogg.

Det är även bra som socialt bevis att visa praktikers recensioner på hemsidor. Då behöver blivande patienter inte leta efter recensioner. De kan istället läsa dina 5 srenaste recensioner på Google, Facebook och Yelp med vår webbdesign för tandläkare.

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Bli medlem på vår email lista och få gratis tips och råd som ökar antalet nya patienter till er praktik.

Du har framgångsrikt prenumererat på vårt nyhetsbrev!

Dela det här!

Dela det här inlägget med dina vänner!