Google recensioner ökar rankingen

Det är sedan länge känt att Google recensioner ökar rankingen för hela din hemsida. Facebook rekommendationer och andra recensioner är också viktiga.

Men inga är så viktiga som att Google recensioner ökar rankingen. Det finns en rad olika sätt att samla recensioner dagligen. SEO för tandläkare eller andra lokala företag kan ranka överst i Google med recensioner.

Om du tror att Google recensioner. Det får mitt företag automatiskt. Då får du vänta länge för att få bara ett fåtal. Det krävs att alla i personalen är medvetna om vikten av Google recensioner.

Google recensioner ökar rankingen med över 12 %

Google recensioner ökar rankingen mellan 12%-20%. En studie visade att recensioner ökade en hemsidas ranking faktor i genomsnitt över 20%.

Det är svårt att avgöra hur mycket för det är beroende på en rad olika faktorer. Antalet recensioner har stor betydelse. Kanske till och med viktigare än genomsnittet på företags Google recensioner.

Samma studie visade att för läkare vill Google ha över 140 recensioner årligen. Google menar att de då kan få en klar bild hur nöjda patienterna är med sin läkare.

Google recensioner ökar rankingen med 140 årligen

140 recensioner årligen kan kännas som väldigt många för de flesta. Om ditt företag aktivt börjar samla recensioner dagligen är detta en låg siffra som är lätt att uppnå.

Eftersom vi erbjuder tjänster för tandläkare och dess praktiker. Låt oss därför använda en tandläkarpraktik som exempel. Samma resultat kan uppnås för alla lokala företag.

Vissa företag behöver kanske göra vissa justeringar för att använda vår framgångsrika strategi.

Om ert företag börjar samla Google recensioner ökar rankingen

Med tandläkare som exempel kan vilket lokalt företag som helst anpassa vår strategi. Små justeringar beroende på företags olika sätt att sköta kundhantering.

Vi arbetar enbart med komplett lösning för tandläkare. Vår målsättning att praktiken ska försöka få en recension från alla praktikens patienter.

Vi har inte sett något annat företag applicera en så hög målsättning. För att uppnå dessa resultat krävs det att hela personalen är väl insatta i vikten av recensioner.

Praktiker står och faller beroende på deras sätt att aktivt samla recensioner dagligen.

Applicera vår teknik om du vill att Google recensioner ökar rankingen

Lokala företag vill alla ranka överst för tandläkare + stad. Topp 3 i Googles local pack måste er praktik uppnå för att få trafik. Idag när över 50% av Google sökningar görs med mobil. Då är det ännu viktigare att vara med i Googles local pack.

Denna premierade ranking gör att mobila sökningar kan med ett klick ringa praktiken.

Även om det är bra att ranka bland de topp 3 i Googles local pack. Den av dessa tre som rankar överst får mycket mer trafik är de två under översta rankingen.

Statistik som visar vikten att ranka överst i Googles local pack:

  • 71% klickar på det översta alternativet.
  • 11% klickar på det andra alternativet.
  • Resterande 18% klickar främst på andra praktiker på första sidan av Googles sökresultat.

Nu ska vi visa di hur man med Google recensioner ökar rankingen till överst för tandläkare + stad. Yrke + stad för alla andra former av lokala företag.

Så här kan du med Google recensioner öka rankingen till överst för tandläkare + stad

Med hela praktikens personal involverad i att samla recensioner dagligen. För tandläkare börjar det i behandlingsrummet. Under tiden som patienten blir behandlad.

Då bör tandläkaren eller tandköterskan förklara vikten av recensioner. Berätta hur tacksamma alla i peronalen blir om patenten lämnar en positiv Google recension.

Praktiken bör ha en tavla i taket rakt ovanför patienten. Den bör bekräfta vikten av Google recensioner för praktiken.

Samma tavla bör uppmana patienterna att gilla praktiken på Facebook. Men det är ett helt annat inlägg som sociala medier för tandläkare.

Med rätt steg för steg kan Google recensioner öka rankingen

När patienten är färdigbehandlad har de både läst i taket och hört från personalen. Recensioner är av högsta vikt för praktikens framgång.

Efter behandlingen går patienten till receptionen för att betala oftast. Nu bör receptionisten uppdatera patientens kontouppgifter med deras email adress.

Receptionisten berättar att praktiken kommer att följa upp besöket med ett mail. Receptionisten berättar att det skickas senare under dagen.

När receptionisten uppdaterat patientens kontouppgifter. Då bör frågan om patienten vill lämna en recension om praktiken ställas.

De flesta patienter svarar ja på denna fråga. Berätta att mailet innehåller en länk som patienten kan klicka på. Ett klick för att lämna en Google recension om praktiken.

Öka konverteringsgraden avsevärt med en morot

Bara för att nästan alla patienter som blir ombedda att lämna en recension svarar ja. Det betyder inte att alla kommer genomföra din förfrågan.

Google recensioner ökar rankingen för hela praktikens hemsida. Dessutom läser 9 av 10 blivande amerikanska patienter recensioner.

Därför är det så viktigt att alla i personalen gör allt de kan så patienten genomför handlingen.

När patienten svarat ja på receptionistens fråga om de vill lämna en recension. När patienten svarat ja på frågan berättar receptionisten hur tacksamma hela praktiken är.

Som tack för recensionen får patienten 3 månader gratis förebyggande tandvård av praktiken. Receptionisten ger patienten en tandborste och munsköljmedel.

Moroten som garanterar att fler Google recensioner ökar rankingen

Denna present vill praktiken ge patienten som tack för att de kommer lämna en recension. Med en tandborste och munsköljmedel ökar konverteringsgraden dramatiskt.

Det är svårt att sätta ett pris på Google recensioner:

  • Ovärderliga när det gäller lokal SEO för tandläkare.
  • Värda sin vikt i guld.
  • Ovärderliga

Om du vill ranka överst för tandläkare + stad. Eller yrke + stad om du inte är tandläkare. Allt du behöver göra är att följa vår mall och börja samla recensioner dagligen.

Med en liten morot har patienten ingått ett avtal med praktiken:

  • Tavlan i taket i behandlingsrummet förklarar vikten av recensioner för praktiken.
  • Tandläkaren eller tandslöterskan berättar hur glada hela personalen blir om patienten lämnar en recension.
  • Receptionisten uppdaterar patientens kontouppgifter med deras email adress. Patienten kan med ett klick på den bifogade länken lämna en Google recension.
  • Med moroten en tandborste och munsköljmedel har praktiken skött sin del av avtalet.

Denna morot ökar konverteringsgraden dramatiskt. Nu måste patienten klicka på den bifogade länken. De behöver lämna en Google recension för att upprätthålla sin del av avtalet.

Google recensioner ökar rankingen och mycket mer

följer vår mall här ovan frågar er praktik patienter att lämna en recension 4-5 gånger:

  1. Tandläkare eller tandsköterskan ber patenten lämna en recension.
  2. Tavlan i taket förklarar viken av recensioner för er praktik.
  3. Receptionisten frågar patienten om de kan tänka sig att lämna en recension.
  4. Ett mail skickas till patienten som med ett klick på den bifogade länken kan lämna en recension.
  5. Överkurs för receptionen. Håll reda på alla som fått mailet och vilka som har lämnat en recension. Följ upp med ytterligare ett mail som antar att patienten måste ha missat ert mail. Här kommer därför ett nytt mail där patienten kan klicka på den bifogade länken. Länken för att lämna en recension.

Femte steget är överkurs men om praktiken förstår vikten av varje recension. Då genomför de även steg 5 för att försöka fånga upp de som inte har lämnat en recension.

Be varje patient eftersom Google recensioner ökar rankingen och mer

De flesta råd och tips som rör recensioner. Hur man aktivt ska börja samla recensioner dagligen. Samtliga säger att man ska se över dagens patienter. Sedan välja ett par av sina mest nöjda kunder och be dom lämna en recension.

Google recensioner ökar rankingen och mycket mer än så:

  • Mer är 8 av 10 nya patienter läser recensioner innan de väljer en ny praktik.
  • När vi designar hemsidor åt tandläkare. Då visar vi på varje sida de fem senaste recensionerna från Google, Facebook och Yelp. Istället för att leta ser besökare er praktiks senaste recensioner.
  • Publicera bilder av era recensioner på samtliga av praktikens sociala medier.
  • En recension som som lämnades för mer än 3 månader sedan. Den anses som gammal. Att varje dag aktivt samla recensioner från alla patienter visar upp dagsfärska recensioner.

Nästan alla blivande patienter läser recensioner innan de väljer en ny praktik. Om du som så många andra tycker det är svårt att få patienter att byta praktik. Här har du det perfekta redskapet som gör att de väljer er praktik.

Ett högt antal Google recensioner ökar rankingen mer i genomsnitt

När blivande patienter läser lokala praktikers recensioner. Om en praktik har 3 recensioner som alla är 5-stjärniga. Och den andra praktiken har 103 recensioner med ett genomsnitt på 4.7.

Här kan du se vikten av mängden av recensioner:

  • Vilken praktik tror du den blivande patienten väljer?
  • Vilken av praktikerna med Google recensioner ökar rankingen mest?
  • Vilken praktik har de nyaste recensionerna?
  • Vilken av dessa praktiker rankar högst för tandläkare + stad?

Svaret är självklart praktiken med 103 recensioner i samtliga frågor här ovan. Det finns ingenting pengar kan köpa som är värt mer ur marknadsföringsperspektiv.

Svara på Google recensioner dagligen

Med rätt svar under varje recension kan Google recensioner öka rankingen ytterligare för praktiken. Detta har jag ingen statistik att falla tillbaka på.

Men det verkar som vad du svarar är en ranking faktor i sig. Fler än jag tror att det är så men det finns inga belägg för att det är så.

Hur som helst är detta din praktiks bästa plats att glänsa. Tacka inte bara för recensionen. Sriv ett längre väl genomtänkt svar som har konvertering av kunder i baktanken.

Det finns ingen annan plats i Goole som är bättre att marknadsföra er praktik. Direkt under nöjda patienters recensioner är oslagbart praktikens bästa plats att förstärka patientens recension.

Google recensioner på sociala medier

Ett företag i storleksordningen tandläkarpraktik bör publicera 3 gånger dagligen på sina sociala medier. Det låter mycket men med hjälp av vår favorit Social Pilot automatiseras hela processen.

Det finns inget bättre material att publicera än recensioner på sociala medier. Inget är bättre än recensioner från praktikens nöjda patienter.

Skapa 4 bilder som du använder som mallar. Använd mallarna för att skapa bilder av praktikens recensioner.

Lägg ner mycket tid på att skapa vackra bilder i Instagram format. Instagram är en utmärkt plats att visa upp sina recensioner.

Alla andra sociala medier accepterar olika storlekar för bilder.

Följande 4 mallar behövs för recensioner:

  • Bild för Google recensioner
  • Bild för Facebook rekommendationer
  • Bild för Yelp recensioner
  • Bild för generiska recensioner lämnade på övriga platser.

Publicera regelbundet praktikens nya recensioner dagligen på alla sociala medier. Be era följare att dela desa inlägg vidare som har en hög konverteringsgrad.

Skapa en sida för alla era recensioner på er hemsida

Er huvudmeny behöver två nya meny alternativ:

  • Lämna en recension
  • Recensioner

Använd ”Google My Business” länken för att använda i din hemsidas huvudmeny. Deras länk öppnar ett fönster som patienten kan lämna en Google recension.

Sedan behöver er hemsida stolt visa upp sina recensioner på en separat sida. Här kan du visa upp alla er praktiks recensioner med hjälp av ett galleri tillägg.

Här kommer alla bilder på dina recensioner till god nytta. Se till att alla bilderna är av samma storlek så att de snyggt visas tillsammans.

Google recensioner ökar raningen på varje sida och inlägg

Du kan också visa upp dina recensioner på hemsidor. 3 i rad på varje sida och inlägg. Personligen hade jag valt bara inlägg på bloggen.

Mot slutet av varje inlägg vill du ha någon form av uppmaning till handling. Om du samtidigt mot slutet visar 3 recensioner förstärks din uppmaning till handling.

Visar du dessutom recensioner relevanta till uppmaningen eller inläggets innehåll. Då ökar du inläggets konverteringsgrad.

Dessutom visas alla dina bilder på recensioner i Googles sökmotor. Klicka på bilder i olika sökningar de har visat på.

Uppmana patienter till handlingen att lämna en recension

Recensioner från dina mest nöjda patienterna får man inte för att man gjorde ett bra jobb. Du får däremot nya recensioner dagligen om du ber dina patienter på rätt sätt.

Hemligheten är att få dina patienter att förstå hur viktig just deras recension är. En liten morot som 3 månaders gratis förebyggande tandvård kan öka konverteringsgraden dramatiskt.

Hela din praktik måste förstå att Google recensioner ökar rankingen och mycket mer

Innan du och din personal kan förmedla vikten av recensioner. Ranka överst med recensioner förståelsen.Ni måste först vara helt införstådda hela praktiken. Först då kan ni förmedla det till era patienter.

Då måste alla i personalen förstå hur ovärderliga Google recensioner är för er verksamhet. Börja samla recensioner dagligen till er praktik eller företag.

Har ni inte en tandläkarpraktik ser processen kanske lite annorlunda ut. Budskapet är dock detsamma. Ofta förstärks möjligheten att få recensioner när patienten uppmanas i flera steg.

Avslutningsvis

Om du läst hela det här inlägget bör du vara helt iförstådd i en viktig sak att ta med sig från detta inlägg. Google recensioner ökar rankingen och så mycket mer.

Praktiker som förstår hur de står och faller inom ett par år baserat på deras recensioner. De får ett välbehövt försprång mot sina konkurrenter.

Börja samla Google recensioner idag!

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Bli medlem på vår email lista och få gratis tips och råd som ökar antalet nya patienter till er praktik.

Du har framgångsrikt prenumererat på vårt nyhetsbrev!

Dela det här!

Dela det här inlägget med dina vänner!