Komplett lösning för tandläkare

Vi erbjuder en komplett lösning för tandläkare som har fullt upp med sina patienter. När vi startade Min Sociala Praktik var det den fullt upptagna tandläkaren som stod i centrum.

En rad tjänster i total harmoni med en komplett lösning för tandläkare

Vi utvecklade en rad våra tjänster för tandläkare som i perfekt harmoni tillsammans levererar ett komplett lösning för upptagna tandläkare.

Våra utvecklare sköter allt åt tandläkare förutom en liten del av lokal social media.

Vi försöker undvika att ta upp någon av tandläkarens tid på praktiken. Vi hjälper dig ranka överst i Google.

Även personalen får med en liten insats sociala medier med olika inlägg publicerade varje dag.

Det är med målsättningen minimal insats från personalen. Men ändå krävs det hjälp som ofta tar mindre än en minut.

Vi har en så väl utvecklad strategi då vi bara arbetar för tandläkare. Alla delarna fungerar som sagt i full harmoni med varandra.

Exponentiell tillväxt för praktiken med en komplett lösning för tandläkare

Ibland så kraftfullt att vi får uppleva exponentiell tillväxt. Vilket är spännande när det händer både för oss och praktiken.

Men ibland flyter allt på perfekt samtidigt. Och när det händer är det nästan som om man upplever lite viralt resultat.

Men andra gånger kan det gå trögare när man tappar rankingar. Hur som helst är det här en fantastisk komplett lösning för tandläkare.

Sociala medier dagligen på årsbasis är en komplett lösning för tandläkare

Oftast är det receptionisten som är vår huvudsakliga kontaktperson på praktiken. Med henne i fokus och praktikens team publicerar vi engagerande inlägg på sociala medier.

Tillsammans med praktikens anställda skapar vi dagligen tillsammans olika engagerande sociala inlägg.

Applikationen Social Pilot är enkel att använda för alla praktikens sociala konton i en redan komplett losning för tandläkareq

Vi använder alltid applikationen Social Pilot. Den är enkelt att använda för personalen med en app på praktikens mobil. En liten del av en komplett lösning för tandläkare.

Personalen publicerar oftast bilder på patienter med någon av personalen med i bilden. Båda helst med stora leende på läpparna och en kommentar.

Här kommer ett bra tips som som redan gör en komplett lösning för tandläkare

Tandsköterskorna uppmanas även att istället be att få låna patientens mobil för bilden. När den sedan delas på Facebook av patienten.

Då når den istället alla patientens släkt och vänner. Ett effektivt sätt att öka den lokala synligheten på sociala medier.

Annars delas det som vanligt med praktikens följare på alla deras sociala konton.

Vi publicerar på praktikers alla sociala konton är en del av våran komplett lösning för tandläkare

Social Pilot gör det även enkelt att dela sociala inlägg från två olika platser.

Deras lokala sociala inlägg kompletterar vi med inlägg som har ett högt delningsvärde. Vi publicerar minst ett socialt inlägg varje dag. Ofta ett inlägg om tandimplantat eller tandblekning.

Men vi gör alltid Instagram bilder av alla praktikens samtliga recensioner från Google, Facebook och Yelp.

Sedan publicerar vi dem ändå på samtliga av praktikens sociala medier för tandläkare. Börjar du se hur det här är en komplett lösning för tandläkare?

Recensionerna som delas socialt publiceras automatiskt på hemsidans samtliga sidor och inlägg

Vi använder alltid en fenomenal Instagram integrering på hemsidor vi sköter. Då kan vi avsluta hemsidans alla sidor och inlägg med 3 recensioner i rad mot slutet.

Med hjälp av hashtags styr vi även så det är 3 recensioner som är relevanta med materialet på sidan.

Samtidigt delas dessa recensioner med ett personligt tack på praktikens samtliga sociala konton.

Social Pilot gör det även enkelt att dela sociala inlägg från två olika platser. De ställs på kö för varje socialt konto som praktiken har kopplat till Social Pilot.

Alla med andra ord och varje konto publicerar olika antal sociala inlägg dagligen. Olika optimala tider för varje socialt konto.

Det kan ligga hundratals inlägg som köar för att publiceras. Det enda man ser till är att de aldrig tar slut i kön.

Här kommer det bästa tipset en tandläkare kan få utöver denna komplett lösning för tandläkare

Innan jag berättar om en tjänsten att låta patienter koppla sina Facebook konton till er Social Pilot.

Alla anställda bör koppla alla sina sociala konton till praktikens Social Pilot.

Bara det gör en enorm skillnad hur många lokala användare dagligen får era publicerade sociala konton.

Det är ingen säkerhetsfråga. Allt kontoinnehavaren går med på är att ansluta sitt Facebook konto till Social Pilot er praktiks sociala medier

På tavlan i taket ovanför patientens behandlingsstol. Där kan vi uppmuntra patienten att be receptionisten koppla sitt Facebook konto till Social Pilot.

För tre månaders gratis förebyggande tandvård. En tandborste och en mun skölj med andra ord.

Då kan receptionisten lämna över en surfplatta till patienten. På mindre än en minut kopplar patienten sitt Facebook konto till praktikens Social Pilot.

Nu delas praktikens 3-4 dagliga Facebook inlägg till denna personens alla lokala släkt och vänner. Drygt 50% av alla vänner på ett typiskt Facebook konto är lokala användare

Gör det en gång om dagen så når du nästan alla lokala Facebook konton dagligen inom en månad eller två.

Social Pilot är den enda liknande applikationen som låter dig koppla väl över 100 konton

En praktik kan snabbt börja nå nästan alla lokala Facebook konton i en stad. Jag nämner naturligtvis det här inom en parentes.

Visst kan du koppla patienters Facebook konton till Social Pilot. Men bli inte sjövild i kopplandet.

Jag tror de tillåter upp till 120 konton innan man behöver ett befogat tillstånd.

Så länge det finns en kö fortsätter de publiceras flera gånger dagligen. På alla sociala konton.

Vi brukar även publicera något bra socialt inlägg om tandimplantat eller tandblekning. Tjänster som är bra pengar för praktiken och tjänster som många går och tänker på.

Månadsresultatet för våra insatser visar vilken komplett lösning för tandläkare det här är

Varje månad ger vi praktiker nya uppslag för omväxlande sociala kampanjer. Vi levererar samtidigt månadens resultat från både hemsidan, recensioner och sociala medier.

Dessa ger en fingervisning vad vi har åstadkommit. Den visar också hur bra praktikens anställda har lyckats med sina insatser.

Men ingenting slår publicering av recensioner på praktikers alla sociala medier. Det är ett socialt bevis att patienterna är nöjda med sin tandläkare.

Vi sköter praktikens nyhetsbrev och email marknadsföring

Det är viktigt att receptionisten uppdaterar patientens kontouppgifter med den primära email adressen.

Det är viktigast av allt. Er praktik går under om ni hamnar på efterkälken med Google recensioner.

Google går ut helt öppet och säger att recensioner är en betydande ranking faktor.

Vi har utvecklat flera email kampanjer för olika besökare och även för nuvarande patienter.

På så sätt når vi nöjda patienter med ett automatiskt email som avslutas med en länk.

Vi ser först till att fråga om allt gick bra och att patienten är symtomfri. Om de inte är det ombeds dom omedelbart kontakta praktiken.

Sedan ombeds de att klicka på den bifogade länken och lämna en positiv Google recension.

Vi avslutar mailet med att tacka för att de lämnade en Google recension.

Det sätter lite mer press på patienten att verkligen klicka på länken och lämna recensionen.

Google, Facebook och Yelp recensioner är det viktigaste för tandläkare

En tavla i taket på varje behandlingsrum berättar för patienten hur viktiga recensionerna är.

De är så viktiga 2019 att praktiker står och faller med sina Google recensioner.

Därför är receptionistens viktigaste uppgift att få patientens epost adress efter behandlingen.

Nuvarande patienter får ett mail var tredje månad ungefär. I det andra mailet tackar vi först för Goolge recensionen.

Sedan undrar vi om de kan tänka sig klicka på länken i mailet och även lämna en Yelp recension.

Tre månader senare får de ytterligare ett mail. Då tycker vi de ska följa vår Facebook sida och om dom kan tänka sig lämna en tredje recension.

Nyhetsbrev för blivande patienter är en helt annan kampanj

Med erfarenhet av att lägga upp email marknadsföring för tandläkare höjer de hemsidans konverteringsgrad.

När den kampanjen är rätt utförd. De får en rad email i en förutbestämd ordning som bara fortsätter att komma.

Men klickar dom till exempel på ett inlägg i nyhetsbrevet som handlar om tandimplantat.

Då flyttas de till kampanjen med en rad förskrivna email som handlar om tandimplantat.

De flyttas i oändlighet till ytterligare listor när den ena tar slut. Det upphör aldrig om de inte avsäger sig prenumerationen.

Men en sådan omfattande email marknadsföring ger resultat.

Med artificiell intelligens fortsätter den att leverera relevanta mail till blivande patienter.

Utveckling av tandläkares hemsidor

Webbdesign med mätbar konverteringsgrad gör utvecklingen av tandläkares hemsidor till ett arbete på årsbasis.

Med hjälp främst av Google Analytics går en hemsida alltid att förfina och förbättra.

Det går hela tiden öka konverteringsgraden med rätt uppmaningar till handling vid rätt tillfälle.

All vår utveckling av hemsidor för tandläkare har olika uppmaningar till handling gemensamt.

Här följer några exempel på uppmaningar:

  • På tre ställen på varje sida ombeds besökaren dela sidan på sociala medier.
  • Mot slutet av sidan dyker ett pop-up fönster upp. Det ber besökaren att prenumerera på vårt nyhetsbrev.
  • Sedan direkt efter de tre Instagram recensionerna kan du välja att klicka på en rad olika knappar. Varje knapp uppmanar besökaren att följa praktiken på någon av deras sociala konton. De får sedan 3-4 sociala delningar om dagen som uppmuntrar dom att boka en tid.
  • Sedan möts du först av en knapp som tar dig till tidbokningsapplikationen online.
  • Nästa knapp leder till en sida där du kan lista dig på praktiken online.
  • Sedan möts du av ett kontaktformulär på varje sida som du ombeds fylla i.
  • Sedan får du en sista chans att prenumerera på praktikens nyhetsbrev. Då får du lämna ditt förnamn och din email adress.
  • Om du befinner dig på bloggen får du också möjlighet att få mail. Varje gång praktiken publicerar ett nytt blogginlägg föt tandläkare

Webbdesign fylld av 11 små och stora uppmaningar som besökarna genomför under resan.

Resan som leder fram till att de blir nya patienter på praktiken med en bokad tid online.

Blogginlägg för tandläkare

Vi publicerar 2-4 blogginlägg för tandläkare i månaden. Det finns alltid en rad olika sökord som en tandläkare behöver ranka överst för i Google sökningar.

Det görs ständigt nya sökningar i Google som en hemsida behöver sökords optimeras för.

Med varje nytt blogginlägg för tandläkare med rätt sökord ökar antalet besökare varje månad.

Både små och stora blogginlägg täpper till hål som trafiken råkar glida emellan.

Konkurrenternas arbete pågår mer och mindre hela tiden så det är en ständig kamp som pågår.

Vi anser oss oftast gå vinnande ur striden.

Alla våra tjänster är på årsbasis

Alla våra tjänster täcker till stor del marknadsföringen med lite hjälp av praktikens anställda.

Men vi ser aldrig att vårt arbete är över på en hemsida. Vi arbetar med alla olika delarna av marknadsföring för tandläkare.

Vi arbetar alltid för tandläkare på årsbasis och vi ser det som en utveckling som aldrig tar slut.

Men visst byter arbetsuppgifterna skepnad. Helt plötsligt står man där och rankar inte överst i Google för en rad sökord längre.

Auktoriteter på marknaden

Vi strävar efter att tandläkare ska ses som auktoriteter för de viktigaste lokala tjänsterna.

När det sker tilldelas man ofta en andra ranking på andra plats. Direkt under resultatet som rankar överst i Google sökningen.

Då får sidan många besök för den rankingen. 82% av alla som genomförde Google sökningen klickar på en av de två översta resultaten.

Mer än 8 av 10 klickar på dina resultat för den Google sökningen.

En ny hemsida utvecklad enligt konstens alla regler

Men vi erbjuder bara en komplett lösning för tandläkare på årsbasis.

Det tar tid i början innan man kan tänka sig att ranka överst för alla sidor och inlägg lokalt i Google.

Men får vi in beställningen tidigt kan vi kanske hinna publicera version 1.0.

Då har ni en startsida som rankar för tandläkare + stad. Det är roligare för er att se hemsidan växa fram.

Börja samla recensioner dagligen av praktikens besökande patienter.

Börja samla recensioner dagligen

Om vi väljer alternativet att bygga en helt ny hemsida enligt konstens alla regler.

Det kan vara rätt tidpukt för hemsidor kommer stå eller falla baserat på praktikens Google recensioner.

Google gjorde nämligen en uppdatering av sin sökmotors algoritm nyligen.

Dom sa rätt ut att Google recensioner har en väldigt hög ranking faktor.

Vill du ranka högt för tandläkare + stad eller tandimplantat + stad?.

I så fall behöver du bara samla positiva recensioner näst intill automatiskt från alla dina besökande patienter.

Då behöver alla i personalen med engagemang och målinriktning förklara för era patienter att ni är i stort behov av Google recensioner.

Receptionisten måste alltid uppdatera patientens kontouppgifter med deras email adress.

Sedan behöver receptionisten verkligen förklara för patienter vikten av att de lämnar en recension.

En helt ny hemsida är en komplett lösning för tandläkare med en blogg

Visa era patienter hur verkligen tacksamma ni är att patienten klickar på länken i mailet som kommer samma dag.

Länken som är början på massvis med recensioner. De bara öppnar mailet och klickar på länken som tar dom till en ny Google recensioner för er praktik.

Sedan prenumererar receptionisten bara åt patienten med förnamnet och patientens email adress.

En prenumeration för gruppen emails som går till nuvarande patienter.

Men det första mailet med länk för att lämna en Google recension går ut automatiskt nästan innan patienten har lämnat praktiken.

I email kampanjen för nuvarande patienter skickas bara ett mail i kvartalet.

Google recensioner är viktigast av allt för att få en ny hemsida för tandläkare med en tom blogg.

Varje tandimplantat patient är värd en mindre förmögenhet för praktiken

Tandimplantat är en tjänst som man kan optimera i all oändlighet för.

Dessa patienter är värda så oerhört mycket mer för praktiken än alla andra patienter.

Det är värt att man skriver 20-30 blogginlägg för tandläkare om tandimplantat.

Inlägg som alla rankar för olika sökords kombinationer men som alla handlar om tandimplantat.

Men när det ger resultat då levererar vi de bästa patienterna till våra kunders praktiker.

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Bli medlem på vår email lista och få gratis tips och råd som ökar antalet nya patienter till er praktik.

Du har framgångsrikt prenumererat på vårt nyhetsbrev!

Dela det här!

Dela det här inlägget med dina vänner!