Konverteringsoptimering för tandläkare

Konverteringsoptimering för tandläkare ökar konverteringsfrekvensen på er hemsida. Konverteringsfrekvensen från besökare till ny patient med en bokad tid ökar så att er praktik kan få fler patienter.
 
Sökmotoroptimering för tandläkare innebär att man optimerar sidor och inlägg för att ranka överst i Google för att få fler besökare.
 
Men om din konverteringsfrekvens från besökare till patient är låg. Då hjälper det inte hur bra du än rankar i Googles sökmotor.
 
Konverterar inte dina sidor besökare till patienter har besöken litet eller inget värde. Med konverteringsoptimering för tandläkare kan man dramatiskt öka den konverteringsfrekvensen.
 

Uppmaningar till handling är konverteringsoptimering för tandläkare

När du med sökmotoroptimering har fått en besökare att klicka på en länk i Googles sökmotor. Då tar konverteringsoptimering för tandläkare över för att konvertera besökare till nya patienter med bokade tider.
 

Fyll alla sidor med uppmaningar till handling

För att konvertera besökare till patienter med en hög konverteringsfrekvens. Då behöver du fylla dina sidor med uppmaningar till handling.
 
Varje uppmaning till handling som besökare genomför ökar konverteringsfrekvensen. Varje sida behöver flera uppmaningar till handling överst på varje sida och inlägg.
Det ger dig en chans att konvertera besökaren till patient direkt utan att de läst någon text.
 

Konverteringsoptimering för tandläkare överst på varje sida

När besökare anländer på din hemsida vill du att de ställs inför en rad olika uppmaningar till handling. Här nedan ser du konverteringsoptimering för tandläkare överst på alla sidor.
 
Lägg till dessa uppmaningar till handling överst på alla sidor:
  • Praktikens telefonnummer som mobila besökare kan klicka på för att ringa upp er praktik.
  • E-postadress som går att klicka på för att kontakta er praktik.
Lägg till dessa uppmaningar till handling i huvudmenyn:
  • Boka en tid online
  • Lista dig på vår praktik
  • Kontakta oss
  • Lämna en recension
Sex olika uppmaningar till handling som besökare ser överst på alla sidor. Konverteringsoptimering för tandläkare som uppmanar till att genomföra en handling. Ett försök att öka konverteringsfrekvensen direkt överst på varje sida.
 

Konverteringsoptimering för praktikens tjänster

För att ranka praktikens tjänster överst i Google med en sida för varje tjänst med hög konkurrens. Då krävs det att med relevant innehåll skriva långa beskrivningar för varje enskild tjänst.
Konverteringsoptimering av texter för praktikens tjänster är viktig liksom konverteringsoptimering av alla sidors texter.
 
Problemet med långa texter är svårigheten att få besökaren att läsa hela texten. Först och främst behöver texterna för praktikens tjänster genomgå konverteringsoptimering.
 
För att inte förlora besökaren med långa texter har varje mening ett ett enda syfte. Varje mening behöver optimeras för att få besökaren att läsa nästa mening. Så skapas texter med konverteringsoptimering för tandläkare.
Mening för menig tar du besökaren igenom texten till nästa uppmaning till handling.
 

Skapa landningssidor av praktikens tjänster

Eftersom det krävs långa beskrivningar av praktikens tjänster för sökmotoroptimering för tandläkare. Då hoppas praktiker att besökaren läser hela texten för att nå fram till deras uppmaningar till handling längst ner på sidan.
 

Dela upp texten med uppmaningar till handling

Dela istället upp texten med 1-2 uppmaningar till handling som bäddas in i texten. Inför varje uppmaning till handling bör texten kännas avslutande.
 
Ett försök att konvertera besökaren till patient innan de har läst hela texten. Skapa uppmaningar till handling som får besökaren att boka en tid.
 
De behöver stå ut med färg och väl genomtänkt text som uppmanar besökare att klicka på knappen ”Boka tid”.

Konverteringsoptimering för tandläkare med recensioner

Recensioner från dina mest nöjda patienter bör visas på varje sida och inlägg. Idag läser mer än 9 av 10 recensioner innan dom genomför en handling som att lista sig på er praktik.
För att lyckas med konverteringsoptimering för tandläkare på varje sida. Då får besökaren inte lämna sidan för att läsa recensioner.
Genom att inkludera recensioner på varje sida ökar praktiken din konverteringsoptimering för tandläkare.
Du bör inkludera recensioner från följande plattformar:

Konverteringsoptimering för tandläkare längst ner på alla sidor

Din konverteringsoptimering för tandläkare är viktigast längst ner på din hemsidas sidor. Börja med att avsluta sidan med två knappar: ”Boka tid” och ”Lämna en recension”.
 
Vår webbdesign för tandläkare avslutar sedan varje sida med ett erbjudande och formulär för blivande patienter.
 

Konverteringsoptimering för tandläkare med ett erbjudande

Gratis tandläkarundersökning för nya patienter som samtidigt bokar en tandrengöring. Under erbjudandet lägger vi till ett komplett formulär som listar besökaren som patient på praktiken.
 

Knappar som länkar besökaren till relaterade tjänster

Under formuläret lägger vi till knappar som tar besökaren till relaterade tjänster. Lyckas vi inte konvertera besökare till patient på denna sidan. Då vill vi ge besökaren mer läsvärt material för att hålla kvar besökaren på webbplatsen.
 

Konverteringsoptimering för tandläkare med sociala medier

Mot slutet av varje sida använder vi ett pop-up fönster som ger besökaren möjligheten att dela sidan på sociala medier.
 

Konverteringsoptimering för tandläkare med ett nyhetsbrev

Längst ner på sidan försöker vi få besökarens e-postadress genom att de prenumererar på praktikens nyhetsbrev. En liten konverteringsoptimering som kan ge stora resultat.
 

Sammanfattning av konverteringsoptimering för tandläkare

Skapa landningssidor på din webbplats med så många uppmaningar till handling som möjligt. Besökare har litet eller inget värde om er hemsida inte får besökare att genomföra en önskad handling.
 
Se till att varje sida och inlägg på er hemsida är livegen med en hög konverteringsfrekvens. Konverteringsoptimering för tandläkare handlar om uppmaningar till handling på varje sida.
 
Konverteringsoptimering är en pågående process. Med hjälp av statistiken i Google Analytics kan man enkelt öka konverteringsfrekvensen.
 
 
Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Bli medlem på vår email lista och få gratis tips och råd som ökar antalet nya patienter till er praktik.

Du har framgångsrikt prenumererat på vårt nyhetsbrev!

Dela det här!

Dela det här inlägget med dina vänner!