Dela den här bilden på din hemsida!

Lär dig ranka överst i Google

Min Sociala Praktik började med två bloggare som är experter på att ranka överst i Google. Vi byggde vår första hemsida för tandläkare när jag bytte ut alla mina tänder mot tandimplantat.
 
Här på Min Sociala Praktik räknade vi ut att praktiken fick 242 00 kronor för arbetet i min mun. Det var då vi bestämde oss för att tandvård med tandimplantat är en bransch vi vill vara del av.

Hjälpa Sveriges tandläkare att öka synligheten

När vi såg hur bristfälliga de flesta praktikers hemsidor är såg vi hur dramatiskt vi kunde öka praktikers omsättning. Vi riktar därför våra tjänster till praktiker som erbjuder tandimplantat.
 
Vi erbjuder idag webbdesign för tandläkare som vill ranka överst i Google för tandimplantat lokalt. Våra tjänster är extremt resultatorienterade.
 
Varje sida och inlägg på en hemsida vi utvecklar måste förtjäna sin plats. Varje yta på sidorna har som uppgift att driva patienter till er praktik.

Lär dig ranka överst i Google med vår första hemsida för tandläkare som exempel

I det här inlägget visar vi steg för steg hur vi byggde den mest omfattande hemsidan för en praktik i Sverige. Vår målsättning var att alla sidor och inlägg skulle ranka överst i Google.
 
Följ med från dag ett tills vi uppnådde vårt mål att ranka överst i Google med alla sidor och blogginlägg. Vi beskriver webbdesign för tandläkare men du kan ranka överst i Google med samma procedur för vilket företag som helst.

1. Planering av arbetet för att ranka överst i Google

Ett företag i storleksordningen tandläkarpraktik behöver 50+ sidor och inlägg för att på allvar ranka överst i Google. Det är som en magisk gräns då hemsidan inte bara rankar för de 50 olika sidorna och inlägg.
 
När en hemsida når 50 sidor och inlägg. Då rankar Google hemsidan för flera hundra olika sökordskombinationer. Alla dina nyckelord kombineras på en rad olika sätt och rankar även med andra sökord.

Skriv en lista med 51+ titlar som ska ranka överst i Google

Eftersom vi skulle utveckla en hemsida för tandläkare tog vi reda på branschens vanligaste sökord. Vi använde Keyword Explorer från Moz för att hitta sökorden som får mest trafik.
 
När vi hade fått fram runt 200 nyckelord började vi kombinera dessa i 51 olika sökordskombinationer. Sedan skrev vi titlar till samtliga sidor och inlägg.

För att ranka överst i Google behöver du gott om tid för optimering

Vi fick en obegränsad budget inom rimliga gränser och ett års kontrakt att utveckla hela hemsidan. Om du ber om en offert från en webbyrå som du sedan anlitar brukar de på 3-4 dagar ta fram en färdig hemsida.
 
Vår kund förstod att det krävs trafik för att få statistik från Google Analytics till exempel. Vi kom överens om att vi behövde 1 år för att verkligen kunna optimera allt textmaterial.
 
Däremot ville vi att sidan skulle börja samla statistik så snart som möjligt. Därför skapade vi snabbt huvudsidan, en kontakta oss sida och en applikation för tidsbokning.

2. Ranka överst i Google med en snabb hemsida

Om du läser det här inlägget för att skälv utveckla en hemsida som du vill ranka överst i Google. Då rekommenderar vi att du bygger den med WordPress.

Snabba hemsidor är en ranking faktor

Du behöver värdtjänster från ett webbhotell som erbjuder snabb optimerad hosting för wordpress hemsidor. Vi använder Godaddy som är världens största webbhotell.
 
Vi rekommenderar värdtjänster från Godaddy:
  • De erbjuder extremt snabba värdtjänster optimerade för WordPress.
  • Den bästa supporten vi har upplevt.
  • Med Go Pro loggar vi in med ett klick till alla våra kunders hemsidor.
  • Ett års gratis SSL certifikat vilket vi kräver att alla våra kunder installerar. Det är en ranking faktor och krypterar hela sidan.
  • Hög säkerhet och bortagning av skadlig kod dagligen.
Med ett klick installerar du sedan WordPress på 5 minuter när du blivit kund hos Godaddy.

Ranka överst i Google med ett snabbt tema

Det första du behöver när WordPress är installerat är ett tema. Vi valde som vanligt Divi. Det är världens mest sålda tema. Divi har det mesta du behöver för bygga din hemsida.
 
Vi använder Divi av flera anledningar:
  • Snabbt
  • Användarvänligt för mobiler
  • Fullt av finesser som minimerar antalet tillägg
  • Drag and drop med tillgång till branschrelaterad design
  • Enklaste temat att arbeta med

Blixtrande snabbt med WP Rocket

Det enda tillägget vi köper är WP Rocket. Det fungerar utmärkt tillsammans med Divi och gör din hemsida blixtsnabb.

AMP (Accelerated Mobile Pages)

Tillägget Amp för mobila användare. Ett gränssnitt framtaget av Google för snabbhet och användarvänlighet.
 
En snabb hemsida är viktigt för att ranka överst i Google:
  • Det är en ranking faktor.
  • Minimerar din bounce rate.
  • Ladda inte din sida inom 2-3 sekunder klickar besökare tillbaka till Google.

Sammanfattning av en snabb hemsida

Dessa 4 komponenter levererar tillsammans en blixtrande snabb hemsida. Nu är hemsidan optimerad för att snabbt leverera sidor till dina besökare.
 
Din hemsida kommer nu att ladda på mindre än 3 sekunder om du inte lägger till för många tillägg. Var extremt sparsam med antalet tillägg i WordPress.
 
Använd bara de absolut nödvändigaste och förlita dig istället på alla funktioner som ingår i temat Divi.

3. Ranka överst i Google för tandläkare stad

När vi nu hade en snabb wordpress installation färdig. Då var det dags att skapa en basal version vi kallade 1.0. Du behöver trots allt ett antal ytterligare tillägg.
 
Vi kommer berätta vilka tillägg vi använder allt eftersom de inkluderas i vår webbdesign för tandläkare.
 
För SEO rekommenderar vi Yoast SEO. Med deras tillägg installerat kan du enkelt optimera dina sidor och inlägg för att kunna ranka överst i Google. Installera även Glue för Yoast SEO & AMP.

Huvudsidan på vår praktiks hemsida

Vi kom överens om att vi behövde ett år för att leverera en komplett optimerad hemsida. Vi behövde tid för att alla sidor skulle kunna ranka överst i Google och behålla positionerna.
 
Men vi vill börja mäta statistiken med Google Analytics så snart som möjligt med en liten publicerad hemsida.
 
Vi skapade en hemsida som först bara hade en sida och en applikation för tidsbokning. Vi skapade en lång första sida som vi la ner mycket tid på att få rätt från första publiceringen.

Ranka överst i Google med en hög konverteringsgrad

Sidan strukturerades för att ranka överst för tandläkare + stad. Vi började med en presentation av praktikens anställda och deras erfarenhet inom tandvård.
 
Sedan inkluderade vi praktikens tjänster redan på första sidan med fokus på tandimplantat. Tandimplantat är en krävande process för patienten som kommer att behöva genomgå operationer.
 
Därför förklarade vi följande för blivande patienter som är rädda för tandläkaren. Vi berättade att de kommer mötas av ett team med lång erfarenhet av patienter med rädsla för tandvård.

Kombinationer av nyckelord

Trots att första sidan optimeras för tandläkare + stad är det den viktigaste sidan på hela hemsidan. Därför är det av högsta vikt att bädda in så många nyckelord som möjligt på denna sidan.
 
Genom att inkludera praktikens tjänster på första sidan får vi där med en rad av våra vanligaste nyckelord på första sidan.
 
Det är en bra förberedelse för att sedan skap en sida för varje tjänst som optimeras för att ranka överst i Google för tjänstens namn.

SEO för tandläkare

När du skriver text på en hemsidas sida eller inlägg har varje mening bara ett enda syfte. Det är att få besökaren att läsa nästa mening. Tänk på det med varje mening du lägger till i texten.
 
Det handlar om att inte tappa besökarens intresse. Tänk på det hela tiden när du formulerar texten.
 
Målet är att få besökaren att läsa texten hela vägen ner till din första uppmaning till handling. I vårt fall var det ett erbjudande med ett formulär där patienten listade sig på praktiken online.

Uppmaning till handling

Varje sida behöver ta besökaren till en eller flera uppmaningar till handling. Utan dessa har sidan inget värde. Optimera varje sida för att uppnå en hög konverteringsgrad. I vårt fall konvertering av besökare till ny patient.
 
Sidan fick ett flertal uppmaningar till handling:
  • Delningsknappar för sociala medier som pop-up med tillägget Monarch som ingår från teamet med Divi.
  • Prenumeration på vårt nyhetsbrev om tandimplantat med tillägget Bloom som också ingår med Divi.
  • Vi avslutade sidan med huvuderbjudandet. Gratis tandläkarundersökning om man listade sig på praktiken online. Sedan omdirigerades de till tidsbokningen som integrerades med praktikens eget bokningssystem.
Gratis tandläkarundersökning gällde bara om man samtidigt bokade en tandrengöring av tandläkaren. På så sätt tjänade praktiken ändå nästan 1 000 kronor vid första besöket.

Sammanfattning av version 1.0 av hemsidan

Med mycket engagerande text bäddade vi in nästan alla av de vanligaste nyckelorden. De som vi sedan vill ranka överst i Google för. Vi la ner mycket eftertanke och tid på vår huvudsida som skulle publiceras en lång hemsida. Den behövde generera trafik medans vi arbetade vidare på hemsidan.
 
Målet var naturligtvis att ranka överst i Google för tandläkare + stad. Det var nästa steg i vår SEO för tandläkare. Om vi snabbt kunde nå dit gav vi oss lugn och ro att arbeta vidare med hemsidan medans den nya sidan fick många besök från dag ett.
 
Tandläkare + stad är den absolut vanligaste sökningen inom tandvård. Därför gällde det för oss att få huvudsidan att ranka överst i Google för de nyckelorden.
 
Läs vidare hur vi lyckades ranka överst i Google för tandläkare + stad med bara en sida publicerad. Vi lyckades nå dit snabbt i ett upptagningsområde med hård konkurrens.

4. Ranka överst i Google för tandläkare stad

Vi rekommenderar att du nu läser ett tidigare inlägg vi har publicerat som heter ranka överst för tandläkare stad. Där får du all information du behöver för att lyckas ranka överst i Google för specifika nyckelord.
 
I den här beskrivningen berättar vi hur vi gick till med vär första hemsida för tandläkare. Samtidigt som jag under ett långt år fick mina tandimplantat.

Google My Business

Vårt första steg var att göra anspråk på företagets Google My Business registrering. Läs gärna vårt inlägg Google My Business tandläkare.
 
Google My Business optimering:
  • Fyll i kategorin tandläkare
  • Lämna en utförlig beskrivning av verksamheten.
  • Använd utrymmet på 1000 ord för varje enskild tjänst praktiken erbjuder.
  • Bygg den enkla hemsidan med dina nyckelord inbäddade.
  • Publicera mikro blogginlägg regelbundet
  • Kopiera länken för att lämna Google recensioner
Registreringen är mycket mer omfattande än så men det är huvudpunkterna. Se till att använda alla utrymmen på bästa möjliga sätt.
 
Google vet att alla tandläkare vill ranka överst i Google för tandläkare ´stad. Bädda ändå in stadens namn i de olika textområdena.

Google Maps optimering för tandläkare

Läs vårt inlägg Google Maps optimering för tandläkare så ser du hur du bäst optimerar en av de viktigaste Google avdelningarna.

Citeringar för tandläkare

Citeringar eller sökmotorregistrering är en viktig del. Läs vårt inlägg om detta som listar de 17 viktigaste citeringarna för svenska hemsidor. I det här fallet la vi ned mycket mer tid än så.
 
En hemsida kan aldrig få för många citeringar. Varje citering som registreras är en positiv signal för Google. I det här fallet satte en av oss framför Google och började med att söka på ”add url”.
 
Sedan registrerades hemsidan på hundratals webbplatser. Vi skrev ner samtliga på en lista som innehåll över 300 registreringar som gjordes på en dag.
 
Det viktiga är att all information är identisk på varje citering. Skiljer de sig åt tappar de sina positiva signaler.

5. Ranka överst i Google med recensioner

Vi har skrivit en rad inlägg om hur man dagligen samlar recensioner från sina patienter på vår blogg för tandläkare.
 
I det här fallet formulerade vi en mall för ett mail. Mallen skulle praktikens receptionist använda för att maila varje patient dagligen.
 
Vi bad tandläkaren be patienten lämna en recension när han behandlade patienten. Sedan bad receptionisten om att få uppdatera patientens uppgifter med deras email.

3 månaders förebyggande tandvård

Hon frågade också om patienten skulle kunna tänka sig att lämna en recension. Vi kom överens om att ifall de sa ja skulle de få 3 månaders förebyggande tandvård på plats. En tandborste och en flaska Flux munskölj med andra ord.
 
Receptionisten informerade patienten om ett mail som hon skulle skicka under dagen. Patienten ombads klicka på länken i mailet som länkade patienten för att lämna en Google recension.

Hemligheten med recensioner finns i svaren

Vi skötte alla svaren på recensionerna som är hemligheten till deras oerhörda framgång. Genom att bädda in tandläkare + stad och andra viktiga nyckelord i svaren. Då kan praktiken ranka överst i Google för tandläkare + stad.
 
Det är så enkelt att ranka överst i Google med recensioner.

Facebook recensioner

Sedan lade vi beslag på praktikens lista med mail till patienterna. Efter en viss tid uppmanade vi varje recencent i ett andra mail att följa praktikens Facebook sida. De ombads då även lämna en Facebook recension.
 
Facebook recensioner hjälper er praktik att ranka överst i Google.

Visa recensionerna på hemsidan

Idag läser 9 av 10 recensioner innan de köper en vara eller tjänst på nätet. Gör det enkelt för dina besökare att läsa recensioner direkt på din hemsida.
 
Använd följande 3 tillägg för att bäst visa recensioner:
Vi valde visa Google och Facebook knappar som öppnar pop-up fönster med de 5 senaste recensionerna.
 
Senare la vi till länken till Google recensioner i huvudmenyn under ”Lämna en recension”. Detsamma gjorde vi i sidopanelen på praktikens blogg.

Yelp recensioner

I sidopanelen på bloggen la vi till en Yelp bricka som man kan klicka på för att lämna de viktiga Yelp recensionerna. Deras nyligen tecknade samarbetsavtal med Eniro kommer dominera recensioner 2020. Eniro har sedan länge samlat recensioner som nu går rätt in i Yelps databas.
 
På vår blogg kan du läs allt behöver veta om recensioner:

Sammanfattning om recensioner

Länkar från andra hemsidor till er hemsida är den viktigaste ranking faktorn enligt Google. Men idag kommer inte recensioner långt efter när du börjar samla dem dagligen från dina kunder.
 
Google räknar med att det i genomsnitt är en ranking faktor på mellan 12 och över 20% i genomsnitt. Vi samlade recensioner dagligen för att ranka överst för tandläkare + stad.
 
Glöm inte att besvara alla recensioner genom att bädda in dina viktigaste nyckelord.

6. Ranka överst i Google med lokala länkar

Vi är experter på att ranka överst i Google och det innebär att vi är bra på att bygga länkar. För att tandläkarens hemsida skulle ranka överst för tandläkare + stad. Därför byggde vi 642 länkar från lokala hemsidor till hans huvudsida.

Lämna recensioner för länkar

Ett av de enklaste sätten är att lämna recensioner för länkar. Börja med att göra en Google sökning på er stads namn. De som rankar överst har högst värde.
 
Vi började lämna recensioner för de företag som vi var kunder hos. Sedan skickade vi ett mail till företaget och bad dom länka stadens namn till praktikens huvudsida.
 
När man lämnar positiva recensioner för länkar brukar företagen med tacksamhet bistå med den länken du frågar efter. För att göra dem ännu mera tacksamma kan du göra som oss och lämna 3 recensioner om företaget du är kund hos.
 
En Google, Facebook och Yelp recension. Nu får du verkligen ett uppskattande företag som gärna länkar stadens namn eller vad du vill till din hemsida.

Länkar från lokaltidningarna

Bland de som rankar överst för er stads namn är lokaltidningarnas nätupplagor. Be att få annonsera online om de ger er en länk med stadens namn till er hemsida.
 
En eller två så kraftfulla länkar brukar ofta räcka för att ranka överst i Google för tandläkare + stad. Tidningarna länkar gärna det ordet ni ber om till er hemsida om ni annonserar.

Länkar från lokala webbplatser

Nästan varje stad har lokala webbplatser med information om staden. Dessa nätplatser kan man oftast annonsera billigt i. Om du ber dem länka stadens namn till er huvudsida är det en stark länk. Dessa länkar hjälpte definitivt oss att ranka överst i Google för tandläkare + stad.

Blogginlägg om företag genererar länkar och synlighet

Vi har haft stor framgång med att först publicera blogginlägg om andra lokala företag. Det är enkelt att ranka under andra företag för att öka er egen synlighet.
 
Varje gång en kund gör en sökning på det företagets namn. Då ser de namnet på er praktik direkt under företaget.
 
Efter publiceringen kontaktar ni företaget och ber dom länka till inlägget. Inkludera en intern länk på inlägget med stadens namn till er huvudsida i inlägget.
 
Då strömmar det företagets länkkraft genom inlägget till er huvudsida för stadens namn.
 
Det fungerar nästan alltid för oss när vi är ute efter en kraftfull länk. Lägg alltid till stadens namn tillsammans med företagets namn i titeln. Då rankar er hemsida starkare med varje nytt inlägg som innehåller stadens namn.

Sammanfattning om externa länkar

För att ranka överst i Google är länkar från andra webbplatser till er hemsida den viktigaste ranking faktorn. Sluta inte optimera er hemsida med externa länkar.
 
Se det som ett pågående arbete och använd länkarna där de behövs som mest. Oftast vill man få en länk till huvudsidan. Men ibland är man ute efter att ranka överst i Google för andra nyckelord.
 
Be då om länkar till dessa sidor när ni gjort något som förtjänar en länk från en annan hemsida.

7. Ranka överst i Google med interna länkar

När vi hade rankat praktiken överst för tandläkare + stad. Då kunde vi i lugn och ro fortsätta utveckla hemsidan. Trafiken och statistiken strömmade in på hemsidan.
 
Vi började med att skapa en sida för varje tjänst som praktiken erbjöd sina patienter. Titeln var ofta densamma som de nyckelorden de skulle ranka för.
 
Eftersom vi hade inkluderat tjänsterna på hemsidans första sida. Då var det enkelt att ranka överst i Google med varje tjänst. Huvudsidan rankade redan sökorden starkt. Mycket tack vare länkar till hemsidan och recensioner.

Interna länkar är kraftfulla

Genom att länka varje tjänsts namn från huvudsidan till respektive sidor för varje tjänst. Det är ett enkelt sätt att ranka överst i Google för praktikens samtliga tjänster.
 
Bädda in tjänsternas namn på flera olika sidor och länk sedan tjänstens nyckelord till sidan med tjänstens namn. Med hjälp av interna länkar kan du enkelt flytta länkkraft mellan dina olika sidor.

Besvara recensioner med tjänsternas nyckelord

Dessutom hade vi besvarat recensioner med praktikens nyckelord för olika tjänster. Allt vi behövde göra var att skriva och publicera sidorna för att direkt ranka överst i Google.
 
Om en tjänst inte rankade överst i Google besvarade vi en recension med tjänstens namn. Eller så bad vi om en länk till sidan för tjänsten.
 
Fortsätt lägg till de olika tjänsternas nyckelord i nya sidor och inlägg som ni publicerar. Med hjälp av en intern länk skickas kraften till tjänstens sida.

Sammanfattning om interna länkar

Det är enkelt att ranka överst i Google med hjälp av interna länkar. Speciellt ifrån huvudsidan som ofta har länkar från andra webbplatser till sidan.
 
Med hjälp av interna länkar kan du enkelt flytta länkkraft dit den behövs som mest. Kom igång och ranka överst i Google med hjälp av externa länkar.
 
Läs mer om interna länkar i vårt inlägget 7 lokala SEO tips för tandläkare.

8. Ranka överst i Google för praktikens tjänster

När huvudsidan stod klar såg vi till att ranka överst i Google för tandläkare + stad först.
 
När det var klart började vi utveckla en sida för varje tjänst praktiken erbjöd sina patienter. Vi skrev omfattande texter för varje tjänst och fyllde hemsidan med relevant innehåll.
 
Vi publicerade även en sida som hette tjänster med samtliga tjänster på en sida. Dessa beskrivningar var lite mer omfattande än på huvudsidan.
 
Vi bäddade in nyckelorden för de olika tjänsterna på varandras respektive sidor. Vi bäddade även in stadens namn på varje sida. Vi bäddade även in nyckelorden för kommande blogginlägg som stod näst på tur.

Interna länkar för praktikens tjänster

När alla sidor var färdiga länkad vi varje tjänsts nyckelord från vår huvudsida. Med alla länkar från andra webbplatser kunde vi låta den kraften lufta varje tjänst.
 
Sedan länkade vi på samma sätt sidan tjänster till varje enskild sida för respektive tjänst. Sedan länkade vi de inbäddade nyckelorden mellan alla sidor med tjänster.
 
Det var allt vi behövde göra för att samtliga tjänster skulle ranka överst i Google lokalt. Vi la även till några länkar från andra webbplatser till tjänsterna tandimplantat och tandblekning.

Sammanfattning av praktikens tjänster

Skriv ingående omfattande beskrivningar för era tjänster med en sida för varje tjänst. Behöver du mer för att ranka överst i Google lägger du till länkar från andra webbplatser.
 
Du kan också nämna tjänsters namn i svaren på patienternas recensioner. Läs vårt inlägg om praktikens tjänster för mer information.
 
När vi var färdiga med webbplatsens sidor började vi publicera blogginlägg. Vi hade redan bestämda titlar och nyckelord för varje inlägg som låg inbäddade i hemsidans sidor.
 
Läs gärna mer i vårt inlägg ranka praktikens tjänster överst lokalt.

9. Ranka överst i Google med blogginlägg

Alla hemsidor som vill ranka överst i Google behöver en blogg. Det är det mest kraftfulla verktyget på din hemsida. Varje nytt inlägg rankar för en ny kombination av nyckelord.

Kombinationer av nyckelord för praktikens tjänster

Flera av inläggen som vi började utveckla fokuserade på att ranka tjänsten tandimplantat. Tandimplantat kunde ranka överst i Google för en rad olika kombinationer av nyckelord.

Ranka överst i hela Sverige med nyckelordet tandimplantat

Vi hade redan bestämt oss för att sidan tandimplantat skulle ranka överst i Google över hela Sverige. Därför la vi till interna länkar till sidan tandimplantat från dessa inlägg.
 
Vi såg till praktiken kunde ranka överst i Google för alla sökningar som innehöll ordet tandimplantat. Med en blogg kan du stänga ute all konkurrens och dominera specifika tjänster totalt.

Kombinationer av nyckelord för tandblekning

Vi publicerade även en rad olika inlägg om tandblekning. Varje inlägg utvecklades för att ranka överst i Google lokalt för en rad olika kombinationer av nyckelord.
 
Tandblekning är fina extrapengar från patienter som inte behöver tandvård. Vi såg till att praktiken dominerade Googles sökmotor för alla kombinationer av nyckelord. Google sökningar om tandblekning rankade praktiken ofta för de tre första alternativen.

Använd en kalender för blogginlägg

När hemsidan hade 51 sidor och inlägg fortsatte vi och publicerade ett nytt inlägg i veckan. Google rankar inte statiska sidor väl. De uppskattar att indexera nytt material av värde från hemsidor.
 
Regelbundenhet är viktigt när man publicerar inlägg. Bestäm hur ofta och håll det schemat. Då ver Google att det kommer nytt material i den takten.

Publicera korta versioner av dina inlägg i Google My Business mikro blogginlägg

Glöm inte att publicera mikro blogginlägg i Google My Business med samma regelbundenhet. Vi rekommenderar samma schema som din blogg med kortare versioner av inläggen från din blogg.

Sammanfattning av blogginlägg

Använd gärna din blogg för att publicera allt möjligt lokalt innehåll av intresse. Skriv positiva inlägg om lokala företag och ranka under deras hemsida. Dels för ökad synlighet men också för att förtjäna länkar.
 
Det är generellt enklar att ranka överst i Google med blogginlägg. Framförallt så flyttar varje nytt inlägg nålsögat ett steg framåt. Alla sidor och inlägg rankar högre och starkare med varje nytt inlägg som publiceras.
 
Läs mer i vårt inlägg blogginlägg för tandlälkare.

10. Strukturerad data (schema)

Strukturerad data eller schema som det också kallas. Det är ett format av information som Google, Bing och Yahoo föredrar. Google Search Console ger dig verktyg men det är lätt att det blir fel.
 
Leverera allt material på hemsidor som strukturerad data
 
Med tillägget WP SEO Structured Data Schema är Schema enkelt. Leverera all information på dina sidor och inlägg med detta tillägget som strukturerad data.

Det är bara en tidsfråga innan Schema är en ranking faktor

Google har inte annonserat att det är en ranking faktor. Men som du ser på tilläggets namn ingår SEO. Vi är helt övertygade att det redan påverkar din hemsida när du vill ranka överst i Google.
 
Om det inte är det ännu så älskar trots allt Google att indexera sidor och inlägg med Schema.

Sammanfattning av ranka överst i Google

Med vårt eget arbete som grund till detta inlägg hoppas vi du kan göra som oss. Vi lyckades att ranka överst i Google med praktikens alla sidor och inlägg.

Hemsidan levererar mer än en ny patient om dagen

Trots att praktiken ligger i en liten stad får den de mest lönsamma patienterna. Hemsidan leverera mer är en ny patient om dagen.
 
Dessutom rankar den fortfarande överst för tandimplantat + närliggande större stad. Idag arbetar praktiken med tandimplantat huvudsakligen.

Ranka överst i Google med SEO för tandläkare

SEO för tandläkare är tidskrävande och för den tålmodige. Men idag är all annan marknadsföring som att slänga pengar i sjön som jämförelse.
 
Din hemsida är bestående. Varje nytt inlägg som publiceras leverera varje månad samma antal nya besökare. Sluta aldrig optimera er hemsida. SEO är en pågående process.

Min Sociala Praktik erbjuder en rad olika tjänster

Om du är tandläkare är ofta din och personalens tid dyrbar. Då kan du anlita våra olika tjänster. Vi är experter på SEO för tandläkare.
 
Med hjälp av Google Analytics och Google Search Console kan vi enkelt hitta er hemsidas brister. Använd tillägget Google Analytics Dashboard för WP på din hemsida för statistik i hemsidan.

Slutligen

Lämna en recension och berätta hur det här inlägget hjälpte er praktik. Länka gärna ordet webbdesign till vår huvudsida av tacksamhet.
 
Du kan även kommentera inlägget här under så svara vi inom kort. Kontakta oss med frågor eller för att få en offert för våra tjänster.
Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Bli medlem på vår email lista och få gratis tips och råd som ökar antalet nya patienter till er praktik.

Du har framgångsrikt prenumererat på vårt nyhetsbrev!

Dela det här!

Dela det här inlägget med dina vänner!