Marknadsföring för tandläkare

Marknadsföring för tandläkare kan vara bortkastade pengar. Innan du lägger tid och pengar på att öka antalet besökare på din hemsida finns en rad saker att fastställa.

Först och främst behöver din hemsida vara byggd enligt konstens alla regler. Fokusera först på hemsidans konverteringsgrad.

Om hemsidan inte har en hög konverteringsgrad hjälper det föga att öka antalet besökare. Konverteringsgraden från besökare till nya patienter med bokade tider är viktig att mäta.

Uppmaningar till handling

Det finns en rad olika sätt att öka din hemsidas konverteringsgrad. Det bästa sättet är att lägga till flera uppmaningar till handling (CTA call-to-action).

Alla hemsidans sidor och inlägg bör erbjuda små och stora CTA. Besökare blir sällan nya patienter vid första besöket på er hemsida.

Marknadsföring för tandläkare på internet är en pågående process. Det krävs ofta flera steg som besökare tar på vägen innan de blir nya patienter på er praktik.

Sikta istället på att lyckas med en liten CTA som tar besökaren ett steg närmare ny patient.

Med flera olika CTA ökar möjligheten att besökaren genomför någon av de olika uppmaningarna. Varje CTA som lyckas tar besökaren ett steg närmare att bli ny patient.

Exempel på uppmaningar till handling:

  • Se till att alla sidor avslutas med en knapp som länkar till ert bokningssystem online.
  • Under “Boka En Tid Knappen” bör du även erbjuda ett kontaktformulär. Det är lättare att få besökare att fylla i detta än att boka en tid.
  • Se till att besökaren enkelt kan följa era sociala konton från varje sida och inlägg. Det ger din praktik möjlighet att få kontakt med en intresserad besökare.
  • Installera sociala delningsknappar på hemsidan. Då uppmanas besökaren att dela sidan eller inlägget på Facebook, Twitter eller LinkedIn.
  • Precis när besökaren är på väg att lämna er hemsida bör ett pop-up fönster öppnas upp. Uppmana besökaren att lämna sitt förnamn och email för att prenumerera på ert nyhetsbrev. Vi erbjuder den tjänsten med applikationen MailchimpEmail marknadsföring för tandläkare.

Du kan säkert lägga till fler uppmaningar till handling. Men de som har nämnts här ovan bör finnas på din praktiks hemsida.

Här nedan utvecklar vi vikten av dessa CTA.

Marknadsföring för tandläkare med tidsokning online

Det är viktigt att ha tidsbokning online på er hemsida. Det viktigaste är att det är enkelt att använda  för den blivande patienten.

Du får inte förlora en blivande patient på mållinjen med ett krångligt bokningssystem.

Helst ska det vara integrerat med receptionens tidsbokningsprogram.

Kontaktformulär på varje sida

Under “Boka En Tid” knappen bör du ha ett kontaktformulär på varje sida. Du kan länka till “Kontakta Oss” med en knapp.

Men fler besökare tar kontakt när man avslutar varje sida med ett kontaktformulär.

En viktig mindre CTA

Det är lättare att få en besökare att fylla i ett kontaktformulär än det är att få dom att boka en tid online. En mindre CTA än en bokad tid online.

Varje fråga i ett kontaktformulär startar en konversation med en intresserad besökare.

Den har ett stort värde som tar besökaren ett steg närmare en bokad tid.

Ökar konverteringsgraden för alla sidor på er hemsida

Placera kontaktformuläret under varje “Boka En Tid” knapp. Med ett formulär på varje sida ökar du konverteringsgraden.

Fler besökare tar kontakt med er praktik när det finns ett kontaktformulär på varje sida.

Om er hemsida har en blogg bör ni även avsluta varje inlägg med ett kontaktformulär. All marknadsföring för tandläkare kräver att nya patienter tar kontakt med er praktik.

Vägen dit behöver göras så enkel som möjligt för blivande patienter.

Marknadsföring för tandläkare med hög konverteringsgrad

När er praktik har en hemsida byggd enligt konstens alla regler. Först då är det dags att satsa på marknadsföring för tandläkare på internet.

Då vet du att om du ökar antalet besökare till er hemsida. Då går er marknadsföringsbudget inte till spillo.

Nu är det dags att se på de olika valen som fins att tillgå med marknadsföring för tandläkare.

Vi erbjuder avancerad webbdesign för tandläkare. Om ni känner att det är svårt att få er hemsida att uppfylla dessa krav.

Då kan det vara en god idé att låta oss bygga en helt ny omfattande hemsida för er praktik.

Marknadsföring för tandläkare behöver inte kosta pengar

En framgångsrik strategi på internet kan kontinuerligt generera många nya patienter. Utan att det kostar mycket pengar för praktiken.

Det går att nå stor framgång med små medel. Som inte upptar för mycket tid för praktikens anställda.

Med enkla medel kan ni släppa lös kraften på internet med en väl utvecklad strategi.

Konsten är att avsätta lite tid dagligen som kan leverera stora resultat. Ett alternativ är email kampanj för tandläkare.

Låt oss hjälpa er ranka överst i Google.

 

Shares
Share This

Dela det här!

Dela det här inlägget med dina vänner!