Recensioner för tandläkare

Samla aktivt google recensioner dagligen

Google recensioner för tandläkare

En av dina viktigaste uppgifter för att lyckas med marknadsföring 2019 är Google recensioner för tandläkare. Lägg upp en plan hur hela personalen på en rad olika sätt aktivt samlar recensioner från era mest nöjda patienter dagligen.

Konsultationer

Aktiva Kunder

Blogginlägg

Koppar Kaffe

Prioritera recensioner för tandläkare

Våra kunder gör det

Recensioner för tandläkare

Vi är alla bekanta med recensioner i en eller annan form. När vi är ute i ett nytt område och letar efter den bästa middagsupplevelsen. Då plockar många upp sin mobil för att göra en snabb Google sökning. Man letar efter en restaurang med de bästa recensionerna.

Detsamma gäller när potentiella nya patienter letar efter de bästa tandvårdstjänsterna. Då läser de först recensioner för tandläkare inom ett visst område. Google recensioner är viktigast av mer än en anledning. För oss som rankar hemsidor vet att recensioner är över 20% av Googles algoritm 2019.

De förlitar sig mer och mer på recensioner om företag. Även den bästa marknadsföringskampanjen kan inte ersätta värdet av en bra recension  som förbättrar praktikens rykte för tandläkare.

Google Recensioner viktigast

Enligt en undersökning läste 92% av amerikanska patienter recensioner innan de valde en tandläkare. Med snabb framfart läser fler och fler svenskar recensioner. De gör det innan de väljer vilken praktik de ska byta till.Vissa erkänner att de endast kontrollerar recensionerna utan att ens titta på tandläkarens hemsida för att skapa sig sin åsikt.

Tandläkare är ett yrke där praktikens rykte betyder mer än allting annat. Oavsett hur begåvad du är som tandläkare baserar blivande patienter sin uppfattning på recensioner. Främst Google recensioner. Negativa recensioner för tandläkare påverkar kraftigt antalet nya patienter. Det innebär att praktiken inte kommer attrahera så många nya patienterna som de behöver.

Även om de negativa recensionerna för tandläkare är ogrundade. De påverkar ändå ditt rykte lokalt. Det är så illa att det kan betyda skillnaden mellan en framgångsrik praktik. Eller i värsta fall en praktik som lider år efter år och så småningom måste stänger dörrarna.

Statistik Om Recensioner

Så här ser statistiken om recensioner för tandläkare ut 2019:

  • Mer än 70% av alla konsumenter litar på recensioner så mycket (eller mer!) än de gör på personliga rekommendationer.
  • Nästan 9 av 10 personer kommer ringa en tandläkarpraktik med en 5-stjärnig Google recension först. Nya patienter väljer en praktik med bra recensioner för tandläkare.

Patienter som jämför litar på recensioner för tandläkare när de väljer praktik. Hur kan du se till att dina nöjda kunder lämnar positiva recensioner? Är ditt rykte bättre baserat på dina Google recensioner bättre än konkurrenternas?

5 enkla steg att använda när du ber en patient lämna en positiv recension

  • Välj ut en av de patienter som är inbokade dagligen. Ställ frågan om patienten kan tänka sig att göra dig en tjänst och lämna en Google recension.
  • Berätta för dem att det tar mindre än 5 minuter. Förklara att allt de behöver göra är att gå in på praktikens hemsida och klicka på ”Lämna en recension” i menyn.
  • Förklara hur viktiga positiva recensioner är för praktiken och dina blivande patienter i samhället.
  • Förklara att det är enklast att skriva Google recensioner från er hemsida.  Du kan också skicka ut email till med en länk som tar dem till dina Google recensioner. Mer om det senare.
  • Tacka dem och låt dem veta att du ser fram emot att läsa deras recensioner för tandläkare från er praktik.

 

 

Personalen behöver aktivt be patienter om recensioner

Om du aktivt frågar patienter att lämna recensioner för tandläkare på er praktik. Då kommer du behöva hantera enstaka negativa recensioner för tandläkare på er praktik. Så hur svarar du?

Det finns så många förslag hur man hanterar dåliga recensioner. Men alla är inte praktiska och ibland kan man bara göra situationen värre. Det kan vara svårt, men försök att se någonting bra i en negativ recension!

Det kan tyckas kontraproduktivt. Men med några negativa recensioner känns recensionerna för en tandläkarpraktik mer äkta.

Speciellt om du har bra svar på både positiva och negativa recensioner.

Negativa Recensioner

När du svarar på en negativa Google recensioner. Eller på Facebook, Yelp, Reco eller Eniro med flera. Tänk på det som en fördel för framtida läsare / potentiella nya patienter. Tänk inte på de personer som lämnade recensioner för tandläkare på er praktik.

Det är ett tillfälle att skicka ett generellt svar. Ett som visar att ditt kontor bryr sig om varje patients erfarenhet. Och att ni är engagerade i recensioner för tandläkare på just er praktikRyktet som skapas av recensioner för tandläkare handlar inte bara om positiva Google recensioner. Det handlar om hur du hanterar varje enskild recension.

5 sätt att professionellt reagera på negativa recensioner för tandläkare.

  • När det är möjligt svarar du personligen för att ta itu med eventuella problem. Erbjud personen som lämnade recensionen ett sätt att nå fram till en resolution. Det är mycket bättre än att lägga in inflammatoriska kommentarer.
  •  Var noga med att du undviker att ta itu med patientens personliga behandling.
  •  Ta helst problemet offline och prata privat med patienten via e-post eller via telefon .
  •  Var alltid artig när du svarar på en negativ recension. Motstå strävan att dras in i en fram och tillbaka, han-sagt / hon-sagt situation . Det slutar aldrig bra och får alltid din praktik att framstå i ett negativt ljus.
  •  Ta negativa recensioner för tandläkare på allvar, men med ett saltkorn . De flesta negativa recensioner är inte ute för att besegra dig personligen. Allt som oftast är det bara så att de har haft en dålig dag. Om ett misstag gjordes av din praktik, erkänna du det och gör allt för att rätta till det.

Se det positiva i en negativ recension.

Om alla dina recensioner är 5 stjärnor, tenderar patienterna att anta att de inte är alla legitima. När du hanterat och löst negativa recensioner på er praktik. Då kan du ödmjukt be personen att gå in och ändra på recensionen de har lämnat. När du hanterar negativa recensioner för tandläkare.

Då kan det till slut innebära att det var positivt för praktiken när problemet blev löst. Och det kan återspeglas i recensionen om patienten lovordar hur ni hanterade patientens problem.

Ingen är perfekt 100% av tiden. Ibland kan en negativ recension bidra till att bygga förtroende för din praktik. En och annan negativ recension gör det snarare än minskar det.

En stark och positiv närvaro på nätet är avgörande för att odla positiva recensioner för tandläkare på er praktik. Recensioner är en stor del av ditt digitala fotavtryck.

Google recensioner för tandläkare är viktiga för din praktik.

Se till att du ger recensioner för tandläkare den uppmärksamhet de förtjänar. Gör dem till en integrerad del av din praktiks marknadsplan. Hemsidor som vi bygger åt våra kunder kan stolt visa upp sina recensioner automatiskt. De 5 senast lämnade recensionerna på Google, Facebook och Yelp visas upp automatiskt.

Dessutom gör vi en bild av varje ny recension som våra kunder får. Sedan publicerar vi dessa på Facebook, Twitter, Instagram och LinkedIn. Dessutom har vi integrerat Facebook, Twitter och Instagram på våra kunders hemsidor. Dessa får en unik hashtag på Instagram för att visas mot slutet på hemsidornas sidor och inlägg.

Instagram integrering av recensioner för tandläkare på hemsidan

De 3 senast publicerade recensionerna visas snyggt upp med vår Instagram integrering. En stark avslutning som avslutningsvis skapar förtroende för praktikens tjänster.

Vi lär våra kunder en hel rad olika sätt att aktivt samla nya recensioner från nöjda patienter. Vi får våra kunders alla anställda att förstå vikten av att samla recensioner dagligen.

Inom kort publicerar vi ett blogginlägg med alla sätt våra kunder aktivt samlar recensioner. En recension som lämnades för 3 månader sedan anses för gammal.

En 3 månader gammal recension för tandläkare anses gammal

Därför ar det viktigt att alltid kunna visa upp nya recensioner. Det är även det bästa sättet att ranka praktiken överst i Google sökningar för tandläkare + stad.

Som nåmndes tidigare är det i genomsnitt en rankingfaktor på över 20% i Googles algoritm. Kan det finnas ett bättre sätt än att ranka överst tack vare en massa 5-stjärniga recensioner?

Se till att stolt visa upp era recensioner för tandläkare från nöjda patienter på er hemsida. På så sätt kan de läsas så besökaren omedelbart kan boka en tid online efter de läst era recensioner.

Google recensioner för tandläkare är i genomsnitt en över 20% rankingfaktor i Googles algoritm. Ranka överst för tandläkare + stad med positiva recensioner!

Recensioner om hur vi lär våra kunder att aktivt samla recensioner för tandläkare på en rad olika sätt.

Vår ber våra patienter att gå in på vår nya hemsida och lämna en recension. Den har "Lämna en recension" i huvudmenyn på vår hemsida byggd av Min Sociala Praktik. Våra kunder kan välja om dom vill lämna en recension på Google, Facebook eller Yelp och länkas dit i menyn.

Anton Sjöberg, Tandläkare.

Vi skickar ett förskrivit mail till våra patienter efter varje besök. Efter vi har tackat för besöket ber vi dom höra av sig om dom fortfarande har problem. Sedan förklarar vi vikten av recensioner för vår praktik och ber dom klicka på länken för att lämna en Google recension.

Johan Engdal, Tandläkare

Efter besöket hos tandläkaren frågar vi om allt gick bra i receptionen. Sedan frågar vi om de kan tänka sig gå in på vår hemsida och lämna en recension. Många gör det och behöver bara klicka på Lämna En Recension i huvudmenyn på vår hemsida byggd av Min Sociala Praktik.

Annelie Gustavsson, Tandläkare

ibland skriver vi om recensioner för tandläkare

Konverteringsoptimering för tandläkare

Konverteringsoptimering för tandläkare

Konverteringsoptimering för tandläkare Konverteringsoptimering för tandläkare ökar konverteringsfrekvensen på er hemsida. Konverteringsfrekvensen från besökare till ny patient med en bokad tid ökar så att er praktik kan få fler patienter.   Sökmotoroptimering för...

Sökmotoroptimering för tandläkare

Sökmotoroptimering för tandläkare

Sökmotoroptimering för tandläkare Sökmotoroptimering för tandläkare står i centrum för allt material vi producerar när vi utvecklar en ny hemsida. SEO (search engine optimization) eller sökmotoroptimering. Allt handlar om att vi lär dig ranka överst i Google för rätt...

E-postmarknadsföring för recensioner

E-postmarknadsföring för recensioner

E-post marknadsföring för recensioner 80% av alla recensioner genereras från e-postmarknadsföring för recensioner. Du som har ett företag med en hemsida behöver regelbundet se över och förvalta dina recensioner väl.   Google recensioner Google recensioner är störst på...

Låt oss starta en konversation

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Bli medlem på vår email lista och få gratis tips och råd som ökar antalet nya patienter till er praktik.

Du har framgångsrikt prenumererat på vårt nyhetsbrev!