Recensioner på hemsidor

Att visa recensioner på hemsidor ger besökaren sociala bevis från nöjda patienter. En person som är på väg att byta praktik. Det är väldigt troligt att den personen läser recensioner för tandläkare från praktikens kunder.

Den enda statistiken jag har är från USA. 93% av amerikanare som är på väg att byta tandläkare läser recensioner. Att visa recensioner på hemsidor är den viktigaste informationen du har på en hemsida.

Då behöver dom inte leta efter recensioner någon annanstans för er praktik visar fullt av recensioner direkt på er hemsida. Lär dig ranka överst i Google.

Integrering av recensioner på hemsidor

Gör det enkelt för blivande patienter och visa recensioner på hemsidor med vår tjänst.

Vi integrerar och visar recensioner på hemsidor:

  • Google
  • Facebook
  • Yelp
  • Instagram

Med en svit på tre olika tillägg visar vi era 5 senaste recensioner på hemsidor:

  • Google
  • Facebook
  • Yelp

Recensioner är det bästa materialet er praktik har som kan publiceras på sociala medier.

Med vår paketlösning recensioner och sociala medier kramar vi ur allt värde ur både recensioner och sociala medier för tandläkare.

När man som här kan samla kraft åt varandra som recensioner och sociala medier gör blir det i perfekt harmoni det utövas.

Vår tjänst recensioner på hemsidor och sociala medier

Därför erbjuder vi våra kunder en paketlösning som delar minst ett inlägg om dagen. 7 dagar i veckan på praktikens samtliga sociala medier.

Vi gör även vackra bilder som är rätt storlek för Instagram. Med hjälp av Social Pilot gör vi det enkelt att publicera nya recensioner på alla sociala konton.

Instagram integrering för recensioner på hemsidor

Vår Instagram integration som ingår i den här paketlösningen är underbart vacker. I slutet på varje sida och inlägg visar vi 3 recensioner i rad.

En gång i timmen är integreringen inställd på att uppdatera och leta efter nytt material.

Med hjälp av hashtags visas de senaste recensionerna på de rätta platserna

Med hjälp av hashtags kan vi styra vilka recensioner som visas var. Nämns tandimplantat i recensionen som exempel. Då visas den bara på sidor och inlägg som innehåller material om tandimplantat.

Först läggs alla hashtags upp på alla sidor och inlägg. Sedan uppdateras era sidor automatiskt med de senaste recensionerna på de rätt plats.

Det är ett fenomenalt sätt att avsluta varje sida med recensioner på hemsidor. Ovanför varje kontaktformulär som vi placerar på varje sida.

Underbart vackra recensioner på hemsidor med hjälp av Instagram

Det är enkelt för oss att skapa en bild av nya recensioner med hjälp av 3 mallar:

  • Google
  • Facebook
  • Yelp

Tre mallar med suverän design som vi bara behöver lägga till text och namn på. Yelp är inte så stor i Sverige ännu förutom i Stockholm.

Recensioner på hemsidor från Yelp växer snabbt i Stockholm

Yelp handlar bara om recensioner och tar emot mer än en recension i sekunden. Yelp har en regel att man inte får be någon lämna en recension i deras sökmotor.

Det är väldigt lätt att en recension på Yelp blir underkänd. Men när du väl får recensioner på Yelp så rankar hela din hemsida lite bättre för varje recension.

Google recensioner på hemsidor viktigare än någonsin

Google är platsen du ska börja samla recensioner dagligen på. Receptionisten ber att få uppdatera patienters kontouppgifter när behandlingen är klar.

Be patienten om deras email adress och berätta att ni skickar ett mail till honom senare under dagen.

Utgå från en mall när ni skickar mailen till dagens patienter

Börja mailet med att först tacka patienten för besöket. Om patienten upplever några som helst komplikationer uppmanas denne att omedelbart kontakta er praktik.

Förklara sedan hur viktigt det är för er praktik att få positiva Google recensioner. Förklara att praktiken i praktiken står eller faller baserat på antalet recensioner.

Berätta hur tacksamma ni alla är på praktiken om patienten lämnar en Google recension. Be dom klicka på den bifogade länken som tar dom till Google där ett fönster poppar upp.

Sedan är det bara för dom att lämna en 5-stjärnig Google recension om er praktik.

Recensioner på hemsidor anses gamla 3 månader efter de publicerades.

Recensioner på hemsidan behöver uppdateras hela tiden. Det sköter de tre tilläggen automatiskt som är kopplade till Google, Facebook och Yelp. De visar hela tiden era fem senaste recensioner.

Jag har set många olika siffror men i förra veckan gick Google ut och rent ut sa. Recensioner har en direkt stor inverkan på hur en hemsida rankar lokalt i Googles sökmotor.

Google sa förra veckan att recensioner direkt påverkar företags position i deras sökmotor

I förra veckan gick Google ut och berättade att deras algoritm har ändrats återigen. Den här gången sa de rakt ut att lokala företag som tandläkarpraktiker till exempel.

De sa vidare att det handlar dels om hur många recensioner ett lokalt företag har fått. Och vad snittet på alla dess recensioner är på en skala 1-5.

Google vill att praktiker ska samla recensioner dagligen

Google har i USA satt upp en gräns för bland annat läkarmottagningar. De vill att läkarpraktiker får in minst 130 recensioner på ett kalender år.

Då ska Google kunna få en klar bild hur nöjda praktikers patienterna är. Som jag förstod det hela så är det en magisk gräns som påverkar hur väl en praktik rankar lokalt dramatiskt.

Det borde vara samma antal även i Sverige men det vet jag inte med all säkerhet. Men en tandläkare har många patienter.

Alla sökordskombinationer som ni idag rankar för i Googles sökmotor. Samtliga rankar högre och högre om ni börjar samla recensioner dagligen idag.

Lokal SEO påverkas av recensioner på hemsidor

Er praktiks position avgörs mycket beroende på recensioner när det görs lokala Google sökningar.

Den påverkas direkt av hur många recensioner er praktik har. Och hur bra ert snitt är på era Google recensioner.

Nu har ni informationen som bekräftar hur viktiga era Google recensioner är. Gå in på ”Google My Business” och klicka på recensioner.

Där får ni länken som ni ska lägga till i mailen som ska gå ut till alla patienter dagligen.

Be om recensioner på hemsidor i huvudmenyn

När ni ändå har länken som poppar upp ert Recensionsfönster i Google. Lägg även til ”Lämna en recension” i huvudmenyn på er hemsida.

Länka den etiketten med samma länk så kan alla hur enkelt som helst lämna en Google recension.

Om ni är intresserade av vår paketlösning recensioner och sociala medier. Då gör vi vackra Instagram bilder av varje recension.

Sedan med hjälp av Social Pilot publicerar vi recensionerna på alla era sociala medier. Med varje reccension vi publicerar börjar vi med att tacka personen personligen.

Uppmaning till handling i sociala medier

Sedan lägger vi till länken med en uppmaning till handling. Vi är så tacksamma för varje patient som lämnar en liknande recension. Precis som denna recensionen som vår patient lämnade.

Vänligen klicka på den bifogade länken och lämna er personliga recension om vår praktik. Sedan avslutar vi det sociala inlägget med ett stort tack.

Ett stort tack till alla som klickar på den bifogade länken och lämnar en liknande recension.

Alla inom tandvården vet hur svårt det är att få en patient att byta tandläkare och praktik. Allt fler baserar sitt beslut på de recensioner dom läser på nätet.

Recensioner för hemsidor bör visas på er hemsida

När er har många recensioner för hemsidor. Då skapar vi en sida som heter ”Recensioner”.

Hela sidan består av alla recensioner ni har fått från nöjda patienter:

Alla visa som Instagram bilder från ert konto på Instagram. Med hashtags styr vi så denna sidan bara visar recensioner från Instagram. Det är en samling med recensioner från alla 3 här ovanför.

Dom visas precis lika snyggt på er hemsida som de gör på Instagram. Tänk när ni har nått 130 recensioner på ett kalender år.

Det som verkar vara den magiska gränsen enligt Google.

Google recensioner på hemsidor en ranking faktor på över 20%

Jag har sett siffror som legat över 20% som ranking faktorer för recensioner på hemsidor.

När ni har över 100 recensioner. Då äter jag upp min hatt om ni inte ranka överst för tandläkare + stad.

Det finns ingenting som kommer i närheten av att vara så bra som recensioner är för er verksamhet.

Personer litar mer på recensioner de läser på nätet. Till och med mer än rekommendationer från släkt och vänner.

Facebook ändrar recensioner till rekommendationer

Facebook gick nyligen ut och berättade att de gjort en ändring vad gäller recensioner. De kallas nu istället rekommendationer och har du en Facebook sida.

Då skulle man istället få tillbaka en snittsiffra som ägare av sidan. Jag vet inte mer än så i skrivande stund. Men det kan bara betyda att Google rensioner på hemsidor blir ännu mer värdefulla.

Då kan man hålla på och skrolla och skrolla. Det känns som det aldrig tar slut med positiva recensioner.

Få med hela personalen och börja samla recensioner dagligen

Ni kan göra det på egen hand. Men med allt som ingår i vår paketlösning blir det mycket lättare för er att anlita våra tjänster:

  • Recensioner
  • sociala medier

Med ett konto på Social Pilot och en mobil på praktiken med en app från Social Pilot.

Sedan får ni varje månad nya tips på sociala inlägg som har ett högt delningsvärde.

Med vår hjälp minimeras den tid ert team behöver lägga

Med vår hjälp krävs det minimal tid från ert team. Men vi behöver en kontaktperon.

Det blir oftast bäst när man väljer personen som är mest ansvarig för receptionen.

Ert team behöver vara delaktiga både för recensioner och sociala medier. Men som sagt.

Recensioner på hemsidor och sociala medier

Med vår hjälp minimerar vi den tiden och maximerar resultatet. Vi anser att en praktik behöver öka sitt följe på följande sociala medier:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Pinterest

Vi presenterar i ett annat inlägg vad vi gör för er på sociala medier. Vi delar med hjälp av ett konto på Social Pilot minst ett inlägg dagligen.

Det är utöver de bilder vi skapar från alla recensioner som ni samlar in dagligen.

Sociala medier med Social Pilot

Praktiken behöver en mobil med en app från Social Pilot. Genom att lägga sociala inlägg i kö på Social Pilot delas varje inlägg på samtliga sociala konton.

Vi ställer in optimalt antal per dag och på de bästa tiderna för de olika sociala konona.

Använd mobilen så ofta som möjligt för att ta en bild på patienten med någon ur personalen. Helst ska båda ha ett stort leende.

Tandläkare höjer delningsvärdet på sociala inlägg

Det enda en tandläkare ska behöva vara delaktig i. Det är att luta sig framåt och le mot kameran med patienten.

Att tandläkaren eller tandläkarna är med på bild. Det är viktigt för att öka delningsvärdet på de sociala inläggen.

Be alltid patienten att gå in och se bilden på er Facebook sida. Be henne naturligtvis att dela det med släkt och vänner på Facebook.

Avslutningsvis det bästa tips er praktik kan få

Vi har bättre tips än det här men det räcker långt. Om ni inte är för blyga på praktiken. Be att få låna patientens mobil och ta bilden på patienten och någon i personlen.

Be sedan patienten att dela det på Facebook med några positiva ord om praktiken.

Vi har ännu bättre tips med hjälp av applikationen Social Pilot. Vi kan inom kort tid få er att börja nå nästan alla lokala Facebook användare i er stad.

Ta kontakt med oss för en offert på recensioner och sociala medier

Vi har en rad andra tjänster som med Min Sociala Praktik bara är för tandläkare. Men recensioner och sociala medier är en bra början.

Då kan vi samtidigt ta en titt på er hemsida och göra en bedömning. Alla våra tjänster är på årsbasis men man kan välja att betala varje månad eller år.

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Bli medlem på vår email lista och få gratis tips och råd som ökar antalet nya patienter till er praktik.

Du har framgångsrikt prenumererat på vårt nyhetsbrev!

Dela det här!

Dela det här inlägget med dina vänner!