Recensioner på sociala medier

Det viktigaste för de flesta företag som har någon form av synlighet på internet. Det är att visa Google recensioner på sociala medier.

Google recensioner har idag det högsta delningsvärdet enligt oss här på Min Sociala Praktik. Vi skapar bilder av praktikers alla recensioner. Bilder med recensioner på sociala medier.

Patienter lämnar recensioner som vi gör vackra bilder av. Dessa bilder publicerar praktikens recensioner på sociala medier.

Vi använder Social Pilot tillsammans med våra kunder

Vi rekommenderar våra kunder att använda applikationen Social Pilot. Med den kan du enkelt hantera alla sociala konton på ett enhetligt sätt.

Sociala inlägg som delas läggs i kö på Social Pilot för att publiceras i kronologisk ordning. Du bestämmer hur många gånger dagligen inlägg ska publiceras på dina olika sociala konton.

Du kan välja optimala tider för publicering av bilder med recensioner på sociala medier. Vi publicerar dessa recensioner på sociala medier.

Vi kopplar anställda och patienters konton med Social Pilot

Vi når många lokala Facebook användare genom att koppla anställdas konton till Social Pilot.

På samma sätt kopplar vi patienters Facebook konton till Social Pilot. Dessa konton kopplas i receptionen med en surfplatta redo.

Det tar mindre än en minut för patienten att erbjuda något ovärderligt för praktiken.

Praktiken erbjuder 3 månaders förebyggande tandvård i form av en tandborste och mun skölj.

Ett tack för att praktiken nu når patientens alla släkt och vänner med sina sociala inlägg.

Drygt 50% av alla Facebook kontakter är lokala och tillhör praktikens upptagningsområde.

 

 

Patienters vänner nås av praktikens recensioner på sociala medier dagligen

Samtliga bilder publiceras med recensioner på sociala medier och olika inlägg med högt delningsvärde.

De når nu en ny grupp människor tack vare den nya kopplingen som är svåra att sätta ett värde på.

Tack vare våra kunders patienters Facebook konton. Nu kopplas alla deras släkt och vänner med våra kunders Social Pilot. De tar del av 3-4 inlägg dagligen.

Även om bara en om dagen uppmuntras att be receptionisten att få sitt konto kopplat.

Det är extremt lågt räknat. Ändå är det 20 patienters släkt och vänner som nås/månad. Eller 240 patienters släkt och vänner/år.

Det är helt otroliga siffror som har ett exponentiellt försäljningsvärde. Nu räknar vi bara med en patient om dagen.

Bara en tavla som rakt ovanför behandlingsstolen i taket ber kunden att hjälpa praktiken. genom att bara kopplakoppla sitt Facebook konto.

Personal som marknadsför sin praktik aktivt

En framåt praktik kan koppla 5-10 patienter om dagen. Räkna med dom siffrorna bara en månad så når praktiken snart hela befolkningen i er stad.

Det är oerhörda siffror vi talar om. Låt oss sätta tavlan i taket som ger patienterna lite olika uppmaningar.

Placera sedan en framåt receptionist i receptionen. Nu ska du få se på resultat. Det är som sagt ett försäljningsvärde som är på en exponentiell nivå.

Därmed når praktikens delningsvärda sociala inlägg alla kopplade personers släkt och vänner. Flera gånger dagligen.

Er personal delar bider med leende patienter tillsammans med lika glad personal. Praktikens mobiltelefon använder en enkel app från Social Pilot.

Varje bild med en liten text läggs automatiskt i kö av appen. De publiceras i tur och ordning på alla praktikens sociala konton.

Och på samtliga patienters kopplade konton.

Vi kan även koppla Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest och Google My Business konton.

Vi publicerar recensioner på sociala medier dagligen

Om det är en ny kund som börjar ta del av våra olika lösningar. Då strävar vi efter att vår kontaktperson är den som spenderar mest tid i receptionen.

En tandläkares tid är alldeles för dyrbar och hans insikter och åsikter är av ringa värde. just därför. Han är alldeles för upptagen med patienter.

Som mest kan han låta sköterskan ta en bild på den leende tandläkaren med den lika glada patienten.

En bra tandläkare är en som kan delegera marknadsföringen till oss och praktikens anställda.

Paketlösningar på årsbasis

Vi går igenom de tjänster som praktiken behöver vår hjälp med.. Sedan levererar vi olika paketlösningar på årsbasis.

Sedan lär vi kontaktpersonen allt denne behöver veta om applikationen Social Pilot. Vi går också igenom de övriga tjänster som har beställts av praktiken.

Vi ser först till med andra ord att båda parter är överens och har samma målsättning i sikte.

En av våra tjänster publicerar vackra bilder av recensioner på sociala medier dagligen.. De är inställda enligt Instagram mått på bilder.

Med en Instagram integrering publiceras dessa recensioner på er hemsida. 3 stycken 5-stjärniga recensioner mot slutet av varje sida och inlägg.

Med hashtags kan recensionen hållas relevant till tjänsten den är placerad under på hemsidan.

Sociala inlägg som har ett högt delningsvärde är alltid vår målsättning. Vad kan vara bättre än dagliga Instagrambilder med publicerade recensioner på alla sociala medier.

Vi lär dig ranka överst i Google.

Vi levererar lösningar praktiker beställer på årsbasis

Vi levererar de hjälpmedel praktiker behöver för att nå framgång på sociala medier.. Allt som behövs för att skapa ett inlägg med ett högt delningsvärde.

Som till exempel leende patienter tillsammans med personalen. Varje månad ger vi nya förslag på delningsvärda inlägg för sociala medier.

Vårt arbete dagligen är recensioner på sociala medier. Vi publicerar dagligen olika inlägg tillsammans med er på praktiken.

Sociala inlägg med högt delningsvärde. Inlägg som vi från båda håll köar för publicering när den står först i kön.

Vi publicerar inlägg dagligen åt våra kunder som recensioner på sociala medier:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

 Social Pilot förenklar tillvaron

Vi förenklar ert arbete för att minimera tiden sociala medier tar för praktikens anställda.

Med en app för Social Pilot på praktikens mobil läggs inlägg som de skapar i kö på praktikens sociala medier.

Vi publicerar recensioner på sociala medier som bilder

Vi kan få er praktik att synas av nästan alla i er stad kontinuerligt.

Patienter får veta att ingenting är så viktigt som positiva recensioner från praktikens patienter.

Tavlan i taket berättar vidare att de kommer att få ett mail senare på dagen efter besöket.

Email marknadsföring till nuvarande patienter

Patientens kontouppgifter uppdateras i receptionen efter behandlingen. De ombeds lämna sin primära email adress.

Sedan placeras de i email gruppen som patienter tillhör. Med deras godkännande får de ert nyhetsbrev som kommer ut kvartalsvis.

Men som tavlan i taket gjorde gällande får de ett email framåt eftermiddagen samma dag.

De tackas först i mailet för dagens besök. Sedan fortsätter mailet med förhoppningen att inga ytterligare känningar återstår.

Om problem kvarstår ombeds de omgående kontakta praktiken. Men om allt är i sin ordning är detta mailet som tavlan i taket talade om.

Klicka på länken här nedan så tas du för att lämna en Google recension om er praktik.

Vi publicerar dagligen praktikens alla recensioner som bilder av recensioner på sociala medier

Praktikens släkt och vänner får hela tiden se nya 5-stjärniga recensioner på sociala medier. De som delas på allas kopplade sociala konton.

Och alla besökare och patienter som följer era sociala medier. Eller tar del av er automatiserade email marknadsföring med artificiell intelligens.

Olika personer befinner sig på olika platser närmare att bli patienter på praktiken.  Helt beroende på vilka uppmaningar till handling de har genomfört.

Nästan alla följer er Facebook sida

En levande praktik bör alltid ha någon form av tävling på sin Facebook sida. Tävlingar som alla tycker är värdefulla att följa.

På så sätt har du nästan hela din blivande kundstock samlade på ett och samma ställe.

Detta är några av våra tjänster som innefattar recensioner på sociala medier. Publicering av andra inlägg på era olika sociala medier som vi tillsammans sköter.

En tavla i taket som vänligen ber patienterna på olika sätt hjälpa till. Deras hjälp krävs för att praktiken ska nå framgång med sin marknadsföring.

Google recensioner på sociala medier

Google recensioner är idag 2019 viktigare än någonsin. De är en i genomsnitt 20%+ ranking faktor i Googles sökmotor.

Tänk om du har 200 recensioner. Hur stor ranking faktor är det då?

Med email marknadsföring skickar vi länken i mailet som går ut varje dag till alla patienter som besökt praktiken. De ombeds klicka på länken för att lämna en Google recension.

Sedan får patienter en uppmaning till handling då och då.

Som prenumeranter på ert nyhetsbrev tar de även del av speciella erbjudanden bara för prenumeranter.

MER FRÅN BLOGGEN

25 SEO optimering tips
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

25 SEO optimering tips

25 SEO optimering tips   Att få ett lokalt företag att med SEO optimering att ranka bra i sökresultaten har aldrig varit svårare. Detta beror på två skäl:   En enorm ökning av antalet mobila enheter. Det betyder att fler vänder sig till sina telefoner för att hitta...

Shares
Share This

Dela det här!

Dela det här inlägget med dina vänner!