Samla recensioner dagligen

Ranka överst i Google för tandläkare + stad om du börjar samla recensioner dagligen. 

Är du tandläkare med en hemsida som inte rankar överst för tandläkare + stad? Vill du att din hemsida rankar överst när potentiella patienter gör olika Google sökningar?

Om ditt svar ja på de två frågorna. Då ska du läsa vidare eftersom detta inlägg ger dig informationen du behöver för att lyckas.

Det här inlägget kan vara det viktigaste du har läst för att öka omsättningen för din praktik.

Börja tillsammans samla recensioner dagligen

Det här inlägget innehåller information som du omedelbart kan omsätta till handling.

Handlingar som gör att din praktik varje månad ökar antalet nya patienter.

Framför allt Google recensioner för tandläkare är viktiga för alla praktiker av flera olika anledningar.

Om alla anställda på er praktik förstår det kan ni tillsammans samla recensioner dagligen. Nya recensioner från era mest nöjda patienter.

att regelbundet

Samla recensioner dagligen på en rad olika sätt

Vi ger er praktik en rad olika sätt för att börja samla recensioner dagligen från alla era patienter.

Med vår hjälpa kan ni investera väldigt lite av er dyrbara tid för att uppnå fantastiska resultat. Våra tips kostar inte praktiken en massa pengar och kräver en väldigt liten insats av er personal.

Ingen marknadsföring för tandläkare ger bättre resultat än att börja samla recensioner dagligen.

Det ger resultat på så många plan att det är ett helt oslagbart sätt att marknadsföra er praktik.

Låt oss berätta varför du kommer få så många nya patienter. Vilket du garanterat kommer få när praktikens alla anställda börjar samla recensioner dagligen.

Recensioner är positiva av flera anledningar

När er praktik börjar samla recensioner dagligen med våra tekniker. Då påverkas er synlighet och nävaro på flera sätt.

Google, Facebook och Yelp är de viktigaste sidorna att börja samla recensioner dagligen på.

Recensioner från era nöjda patienter påverkar all marknadsföring för tandläkare.

Varför er praktik bör samla recensioner dagligen:

  • Det anses generellt att det är svårt att få patienter att byta tandläkare. Nästan alla som tänker byta tandläkare läser först praktikens recensioner.
  • Recensioner som är äldre än 3 månader anses gamla. En stor anledning till att aktivt samla recensioner dagligen.
  • Google har en algoritm med drygt 200 olika faktorer som påverkar praktikers ranking. Recensioner är en av deras viktigaste rankingfaktorer. Den påverkar i genomsnitt vilken tandläkare som rankar överst med drygt 20%. Börjar er praktik samla recensioner dagligen får den en mycket högre rankingfaktor. Med varje ny recension rankar alla sidor och inlägg på er hemsida lite högre i Googles sökmotor. En praktik med många recensioner rankar högre för potentiella patienters olika Google sökningar.
  • Er praktik bör på olika sätt visa upp sina senaste recensioner på er hemsida. Potentiella patienter som besöker er hemsida behöver inte söka efter praktikens recensioner. Hemsidor som vi bygger åt våra kunder visar automatiskt upp praktikens recensioner. Dels visar vi de 5 senaste recensioner från Google, Facebook och Yelp.
  • Vi skapar även en bild av varje recension åt våra kunder. Den publiceras automatiskt på våra kunders sociala koton. På Facebook, Twitter, LinkedIn och Instagram till exempel. Varje ny recension som publiceras är ett socialt bevis från nöjda patienter. De tackas personligen i samband med bilden på deras recension. Praktikens patienter uppmanas att lämna en liknande recension med en bifogad länk. Praktikens patienter kan klicka på länken för att enkelt lämna en Google recension.
  • En bild på en recension har ett högt socialt delningsvärde. Därför ber vi alla som läser inlägg med en recension att dela den vidare med släkt och vänner. Recensioner har på detta sätt en enorm genomslagskraft på sociala medier.
  • När vi bygger hemsidor åt våra kunder integrerar vi på olika sätt sociala medier. Vår Instagram integrering visar de 3 senaste recensionerna som har publicerats. Vi visar recensionerna längst ner på alla sidor i samband med en uppmaning till handling. Integreringen söker automatiskt efter nya recensioner på Instagram varje 60 minuter. Med hashtags visas de 3 senaste recensionerna som är relevanta med sidans innehåll. Olika recensioner visas på olika sidor baserat på relevans. Detta höjer konverteringsgraden för hemsidans alla sidor och inlägg.

Nu när ni är helt medvetna om hur viktiga recensioner är för er praktiks framgång att få nya patienter.

Då är det på sin plats att vi beskriver hur våra kunder går tillväga för att samla recensioner dagligen.

Så här kan praktiker inte samla recensioner dagligen

Det är viktigt att alla i personalen förstår vikten av att samla recensioner dagligen. Det gör det mycket lättare att med framgång använda våra tekniker för att få nya recensioner.

Tyvärr kan ni inte ta emot nya recensioner med hjälpa av surfplatta på praktiken till exempel. Det går inte heller lära en receptionist att samla recensioner dagligen på sin dator.

Google känner av att många av era recensioner är inlagda med en av praktikens datorer. Det går inte samla recensioner dagligen från samma ip-nummer. Då tror Google att praktiken lägger in påhittade recensioner.

Recensioner hjälper er praktik att ranka överst i Google.

Samla recensioner dagligen med en tavla i taket

Våra kunder får en tavla att placera i taket på varje behandlingsrum ovanför patienten. Den förklarar för patienten hur viktiga recensioner från nöjda patienter är för praktiken.

De uppmanas att gå in på praktikens hemsida och klicka på ”Lämna En Recension” i huvudmenyn.

Hemsidor som vi bygger åt våra kunder har följande undermenyer för ”Lämna En Recension:

  • Google
  • Facebook
  • Yelp
  • Reco

Även om Google är viktigast bör praktiker samla recensioner på flera olika plattformar.

Flera olika uppmaningar till handling i taket

Våra kunder uppmanas att ta bilder på patienter tillsammans med personalen. Sedan ber de patienten att följa praktikens Facebook sida och dela bilden på Facebook. 

Våra kunder använder en app som automatiskt publicerar bilden på praktikens samtliga sociala konton.

Vi använder applikationen Social Pilot som vi varmt kan rekommendera till alla praktiker.

Ta bilden med patientens egen mobil

Men på tavlan ber vi att patienten tar bilden med sin egen mobil. När de sedan delar bilden på Facebook når inlägget alla patientens släkt och vänner.

Om praktiken får en patient om dagen att ta en bild med sin egen mobil som sedan delar den på Facebook.

Då når praktiken med stormsteg ut till alla lokala Facebook konton. Detta tipset handlar förvisso inte om recensioner. Men det är i särklass det bästa sättet för er praktik att öka synligheten lokalt.

En selfie på patienten tillsammans med personalen som tagits med patientens mobil.

Den är på sätt och vis en positiv recension när patienten delar den på Facebook.

Be gärna patienten att skriva något positivt om er praktik när de delar den på Facebook.

Uppmanar patienter att följa era sociala konton på tavlan i taket

Tavlan i taket ber även patienten att följa alla era sociala konton för att vara med i olika tävlingar.

När de följer praktikens sociala konton nås de av nya inlägg dagligen. De ombeds på tavlan i taket att dela dessa inlägg med släkt och vänner på sociala medier.

Patienter som följer praktiker på sociala medier är praktikens bästa kunder. Varje gång de delar ett av praktikens inlägg är de praktikens bästa talesperson.

Alla deras följare ser med varje delning hur nöjda de är som patienter på er praktik.

Tavlan i taket ber patienter att prenumerera på ert nyhetsbrev

Den rekommenderar också patienten att prenumerera på praktikens nyhetsbrev. Då tar de del av praktikens olika erbjudanden som bara ges till praktikens prenumeranter.

Varje nyhetsbrev som vi publicerar åt våra kunder är full av uppmaningar till handling:

  • Ber patienten att lämna ytterligare recensioner på andra plattformar. De kan med ett klick lämna sin första eller ytterligare recensioner.
  • De kan med ett klick för varje socialt konto följa praktikens alla sociala medier.
  • Patienter tackas alltid för alla inlägg från praktiken som de har delat vidare. Om de inte delat något inlägg kan detta få dem att börja.
  • Prenumeranter får erbjudanden från praktiken som bara prenumeranter får.

Be era patienter prenumerera på nyhetsbrevet i receptionen när behandlingen är över.

Uppdatera patientens kontouppgifter med deras epost

Uppdatera alla patienters kontouppgifter med deras epost adress. Skicka sedan ett personligt email till alla patienter samma dag som de besökt er praktik.

Med detta mail kan er praktik aktivt börja samla recensioner dagligen med email marknadsföring.

Samla recensioner dagligen med email marknadsföring

Börja mailet med patientens förnamn och tacka patienten för besöket på er praktik. Be patienten omedelbart ta kontakt med er praktik om problem uppstått efter tandläkarens ingrepp.

Tacka ör att er praktik fått förtroendet att sköta patientens alla behov av tandvård.

Berätta sedan er målsättning med praktikens olika tjänster. Berätta hur alla anställda strävar efter att vara den praktik med flest nöjda patienter.

Nu kommer anledningen att mail skickas till varje patient som besökt praktiken under dagen.

Beskriv hur recensioner från patienter är  viktigare än allt annat för er praktiks framgång.

Avsluta med att berätta hur ingenting gör personalen gladare än en positiv recension. Berätta att det bara tar några minuter att lämna en positiv recension om er praktik.

Be dom klicka på länken ”Lämna En Recension” som tar dem till era Google recensioner.

Tacka patienten personligen i förväg för att de har lämnat en recension.

Samla recensioner dagligen för att ranka överst i Google

Om ni uppdaterar alla era patienters kontouppgifter varje dag. Och sedan skickar ett liknande mail som det vi beskrivit här ovanför.

Då kommer er praktik med tiden ranka överst i Google sökningar som tandläkare + stad.

Aven en liten hemsida utan en blogg kan samla recensioner dagligen och ranka överst i Google.

Fler nya patienter varje månad

Allt eftersom er praktik får fler besökare ökar antalet nya patienter. Men är er praktiks hemsida optimerad med en hög konverteringsgrad?

Läs inlägget marknadsföring för tandläkare som visar hur man kan öka konverteringsgraden. Konverteringen av besökare till nya patienter med en bokad tid.

En helt ny hemsida med avancerad webbdesign

Om ni efter att ha läst det inlägget ser att det krävs för mycket optimeringar för att uppnå önskat resultat.

Eller har ni en hemsida med ett litet antal sidor utan en blogg. Då kan det vara på sin plats att låta oss bygga en helt ny hemsida.

Vi bygger omfattande hemsidor efter konstens alla regler. Med avancerad webbdesign för tandläkare skapar vi varje sida med en rad olika uppmaningar till handling.

Vi bygger hemsidor med en hög konverteringsgrad.

Börja samla recensioner dagligen idag

Med ett mail som går ut till varje patient som besökt er praktik dagligen. Börja uppdatera era patienters kontouppgifter idag.

Med varje patients epost adress kommer ni från och med idag få nya recensioner varje dag.

Det här kan vara det viktigaste inlägg ni har läst för att öka er praktiks omsättning.

Lycka till önskar vi från Min Sociala Praktik!

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Bli medlem på vår email lista och få gratis tips och råd som ökar antalet nya patienter till er praktik.

Du har framgångsrikt prenumererat på vårt nyhetsbrev!

Dela det här!

Dela det här inlägget med dina vänner!