Sociala medier för tandläkare

Lägg till ett pop-up fönster på er hemsida som uppmanar besökaren att följa er på sociala medier för tandläkare. Hemsidor för tandläkare som vi bygger har denna viktiga CTA (call-to-action) integrerad på varje sida.

Den bör ha en ikon för varje socialt konto ni vill att fler av era besökare följer. Ett klick ska räcka för att besökare ska bli följare på ett av era sociala konton.

Visa den bara en gång på första sidan som besökaren anländer på. Annars kan det vara irriterande med upprepande visningar på alla sidor för samma besökare.

En viktig CTA som ökar följarna på sociala medier för tandläkare

Att få besökare på er hemsida att följa era sociala medier är ett stort steg på flera plan.

Därför är det viktigt att öka antalet följare på sociala medier för tandläkare:

  • Varje följare av era konton på sociala medier får flera gånger om dagen se inlägg från er praktik. Bra inlägg som delas vidare av era följare ses av alla deras släkt och vänner.
  • Det är generellt svårt att få besökare att byta tandläkare. Det krävs ofta flera besök på er hemsida innan dom tar steget att byta praktik. Sociala följare påminns dagligen att de är intresserade att bli patienter på er praktik.
  • Visa stolt på er hemsida hur många följare ni har på olika sociala medier. Det är som en liten recension då det är ett socialt bevis på er praktiks popularitet.
  • Varje ny recension som våra kunder aktivt samlar gör vi till en bild. Den publiceras på våra kunders samtliga sociala konton. Våra kunders följare ser varje ny 5-stjärnig recension som praktiken samlar från sina patienter. Med bilden tackas patienten personligen. Vi ber i samma inlägg patienter att klicka på den bifogade länken för att lämna en Google recension.
  • Konverteringsgraden från följare av praktikers sociala konton till nya patienter är hög. Framför altt när man har en tydlig strategi som vi skapar åt våra kunder. Regelbunden publicering på sociala medier dagligen har en enorm genomslagskraft lokalt.

Publicera inlägg som är delningsvärdiga

Vad ska man då publicera för inlägg när man helst ska lägga in flera olika dagligen?

Det finns inte utrymme i detta inlägget att beskriva alla de tips och råd vi ger våra kunder. Läs istället något av våra inlägg om marknadsföring på sociala medier för tandläkare.

Där hittar du en rad tips på inlägg som är delningsvärdiga. Där ger vi också förslag på hur du skapar ett stort följe på dina olika sociala konton.

Våra kunder får regelbundet uppslag för att med framgång publicera inlägg på sociala medier för tandläkare.

Exempel på delningsvärdiga inlägg

Publicera inlägg på sociala medier med bilder på praktikens kunder och anställda. Alla på bilderna ska med ett stort leende skapa bilden av en praktik som bygger på glädje.

Be alltid patienten på bilden att följa er Facebook sida och dela bilden med sin släkt och vänner.

Vi fokuserar på att våra kunder bygger en vänskaplig relation med sina sociala följare. Praktiker som framgångsrikt skapar en relation med sina följare.

Dessa följarna vill hjälpa sin tandläkare att synas lokalt genom att dela praktikens inlägg. Publicera inlägg som dina följare anser som delningsvärdiga.

När du lyckas med det får er praktik en oslagbar synlighet lokalt.

Vilka sociala medier för tandläkare bör en praktik skapa ett följe på?

Med sociala medier för tandläkare bör praktiker bygga ett följe på dessa:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram

Facebook viktigast för praktiker

Fokus bör ligga på din Facebook sida som kan anses som din hub för sociala medier.

På din Facebook sida kan du lätt integrera praktikens övriga sociala konton. Social marknadsföring för tandläkare bygger till stor del på en framgångsrik Facebook sida.

En Facebook sida är oslagbar när det gäller att öka sin sociala synlighet lokalt. Om du använder email marknadsföring för tandläkare med applikationen Mailchimp. Då kan du lägga till en flik på din Facebook sida.

Sociala medier för tandläkare med Social Pilot

Våra kunder publicerar engagerande inlägg med vår hjälp. Vi publicerar dagligen inlägg på alla våra kunders sociala konton.

När vi hittar delningsvärdig information skapar vi sociala inlägg som köas för att publiceras. Med hjälp av applikationen Social Pilot publiceras köade inlägg automatiskt.

Skapa ett konto för applikationen Social Pilot. Koppla sedan praktikens alla sociala konton till Social Pilot. Sedan köas alla inlägg som vi eller praktiken köar för publicering.

Du ställer in hur många inlägg som ska publiceras på de olika sociala kontona. Du kan även ställa in vilken tid nästa inlägg i kön ska publiceras.

Öka synligheten dramatiskt med Social Pilot

Ett viktigt tips är att koppla alla anställdas privata Facebook konton till Social Pilot. Det finns säkert fler personer som inte har något emot att du kopplar deras Facebook konton.

När du har en rad olika personers privata Facebook konton kopplade till Social Pilot. Då har du ökat din praktiks lokala synlighet till en helt ny nivå.

Nästa steg är att be dessa personer att aktivt dela din praktiks inlägg. Då når du sedan en stor del av den lokala befolkningen med din praktiks sociala inlägg.

Om du genomför detta förslaget kommer du öka din Facebook sidas följare med stormsteg. Dela det här inlägget om du tycker informationen var användbar. Nu kommer dina sociala inlägg hela tiden leverera nya patienter till din praktik.

Låt oss hjälpa dig ranka överst i Google.

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Bli medlem på vår email lista och få gratis tips och råd som ökar antalet nya patienter till er praktik.

Du har framgångsrikt prenumererat på vårt nyhetsbrev!

Dela det här!

Dela det här inlägget med dina vänner!